قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در نخستین دقایق آغاز رای گیری به همراه رییس ستاد انتخابات استان ایلام با حضور در شعبه ۶۸ بخش مرکزی شهر ایلام در دبستان توحید رای خود را به صندوق انداخت و انتخابات به صورت رسمی در استان ایلام آغاز شد.

۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران فرآیند اخذ رای از واجدان شرایط را انجام می دهند.

از این تعداد شعب اخذ رای ۳۴۷ شعبه متعلق به حوزه انتخابیه شمال استان شامل ۲۳۸ شعبه ثابت و ۱۰۹ شعبه سیار است.

 افزون بر ۲ هزار نفر ناظر روند نظارت بر انتخابات استان را بر عهده دارند و در حوزه انتخابیه دهلران هم ۲۰۷ شعبه شامل ۱۴۳ شعبه ثابت و ۶۴ شعبه سیار برای جمع آوری آرای مردم دایر می شود.

۴۵۰ هزار و ۵۶۵ تعرفه انتخابات فردا دوم اسفندماه برای تمام شعب ثابت و سیار استان برای دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران در نظر گرفته شده است.

۲۰ هزار نفر از واجدان شرایط اخذ رای کسانی هستند که برای اولین بار می خواهند در یک همه پرسی سیاسی شرکت کنند و بلوغ سیاسی خود را محک بزنند.

در انتخابات دوم اسفندماه مجلس شورای اسلامی ۲۷ نفر برای کسب ۲ کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه ایلام و ۱۸ نفر هم برای یک کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه دهلران با هم به رقابت می پردازند.

استان ایلام دارای سه نماینده در مجلس شورای اسلامی است، حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی و حوزه انتخابیه دهلران هم شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

شعار امسال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گام دوم انقلاب، قانونمداری، بی‌طرفی و انسجام ملی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.