برای زن بزرگ‌ترین موفقیت و ارزش این است که در شئون گوناگون زندگی، خشنودی همسرش را به دست آورد و از هر گونه عملی که موجب ناراحتی شوهر می‌شود، پرهیز نماید.

حضرت فاطمه(س) در جایگاه همسر، در ابتدا برای حضرت علی(ع) شریکی وفادار و مهربان بود و سپس مادری بافضیلت و سرآمد اخلاق و نجابت بود که در مکتب تربیتی ایشان، فرزندانش فرامین اسلام را با تمام وجود آموختند تا بتوانند در آینده پیام آور حق و حقیقت باشند.

چگونه زیستن و معاشرت کردن با همسر و فرزندان و سامان بخشی به امور خانه و زندگی که در حیات طیبه حضرت زهرا(س) بود، به عنوان «الگوی خانواده‌ها» خانه و خانواده او را به عنوان یک «خانواده الگو» مطرح ساخته است.

براساس کلام بزرگان دین اسلام، امیرمومنان(ع) هر زمان که به خانه می‌آمدند حضرت زهرا(س) به استقبال آن بزرگوار می‌رفتند و در هنگام خارج شدن از خانه آن حضرت را بدرقه می‌کردند اینها نمونه‌های عملی اخلاق عملی کوثر یکتای نبی مکرم اسلام است که زنان در آیین شوهرداری و خانه‌داری و تربیت فرزندان می‌توانند در خانواده خود با تاسی از آن رفتارها نقش آفرین باشند.

در جایگاه خانه‌داری آن حضرت همین بس که می‌دانیم حضرت فاطمه زهرا(س)، آیین خانه‌داری و همسرداری را به خوبی مراعات می کرد و در زندگی واقعا شریک و همراه و هم راز همسرش امیرمؤمنان(ع) بود.

در اهمیت مساله همسرداری یک کارشناس خانواده در بندرعباس با اشاره به جایگاه و اهمیت نقش زن در خانواده گفت: خانواده مهم‌ترین پایه اسلام و محل عبادت، ریاضت و تربیت است.

ولی‌پور جمعه‌شب در هفتمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت بندرعباس به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: ۹ اسم از اسامی حضرت زهرا(س) نزد خود خداوند بوده، زیرا پروردگار عالم برای هرکدام از این اسم‌ها یک هدفی خاصی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه با استفاده از هرکدام از اسامی و القاب حضرت زهرا(س) می‌توان در زندگی به کمال‌های انسانی رسید، بیان داشت: خانواده محل مقدسی است که نمونه آن خانواده حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگو برای ما زنان مسلمان است.

این کارشناس خانواده ادامه داد: اگر می‌خواهیم پایه خانواده حفظ شود، زن باید با الگو قراردادن نوع همسرداری حضرت زهرا(س) برای امام علی(ع)، زنانگی خود را باید حفظ کرده و بعد به دنبال مادربودن باشد.

ولی‌پور خطاب به زنان با بیان این جمله که با رفتار و زبان‌تان همسرخود را از خانه فراری ندهید، گفت: جایگاه شوهرداری خود را خوب و کامل بشناسید و با اخلاق خوب در شان یک زن مسلمان شوهرداری کنید.

با شوهرانتان ارتباط کلامی زیبا داشته باشید

این کارشناس خانواده اظهار عشق به همسر، محبت عملی و دلسوزی برای همسر را از مهم‌ترین وظایف یک زن نسبت به همسرش دانست.

وی هم‎چنین با اشاره به این جمله که؛ برای شوهرانتان زن باشید نه مادر، اضافه کرد: یکی دیگر از وظایف زن نسبت به همسرش شناخت و درک درست از علایق مشروع همسر چه از نظر پوشش و چه مباحث کلامی است.

ولی‌پور داشتن اخلاق را یکی از دیگر از ویژگی‌های مهم برای داشتن یک زندگی آرام و با دوام دانست و اضافه کرد: به جای بحث‌هایی که شوهر را از خانه فراری می‌دهد محیط خانه را آرام و با نشاط نگه دارید.

این کارشناس خانواده با بیان این جمله که زن موفق مثل آهن‌رباست، گفت: با شوهرانتان ارتباط کلامی زیبا داشته باشید.

هفتمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت به میزبانی واحد پیروان عترت هیات رزمندگان اسلام و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان در سالن آمفی تئاتر حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس برگزار شد.

این ویژه برنامه به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز مادر با تجلیل از عروس‌های جنگ دوران دفاع مقدس و همسران شهدا همراه بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.