به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی خیرخواه در همایش «راهکارهای امیدآفرینی در امت اسلامی در گام دوم انقلاب» که پیش از ظهر امروز در زائرسرای رضوی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب، برای نسل سوم و چهارم انقلاب که دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب را درک نکرده و شاهد آن نبوده‌اند، ضروری است.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب، جهان دو قطبی بود و دو دیدگاه غربی و شرقی وجود داشت. در دیدگاه غربی مردم باید به‌طور کامل، پیرو غرب بودند و در تفکر شرقی که کمونیستی بود، دین، عامل عقب‌ماندگی کشورها به شمار می‌رفت. در چنین شرایطی یک عالم دینی سربلند کرد و شعار «نه غربی، نه شرقی، جمهوری اسلامی» را سر داد. این اتفاق از دیدگاه دانشمندان و جامعه شناسان، نه فقط دین اسلام بلکه ادیان الهی را در جهان زنده کرد. امام راحل، زمانی که خواستند حکومت را بنا کنند، فرمودند: «حکومت ما حکومتی اسلامی است».

حجت‌الاسلام خیرخواه ادامه داد: دشمنان ما تصور می‌کردند، بعد از گذشت چند سال از انقلاب، سرنگون خواهیم شد، اما اکنون چهل‌ویک سال از انقلاب می‌گذرد. اکنون انقلاب به بلوغ و عقلانیت رسیده است و باید بتواند همه مظلومان جهان را هدایت کند.

رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت شمال کشور با اشاره به اینکه مثبت‌نگری و امید داشتن به آینده در اسلام تأکید شده است، بیان کرد: دشمنان ما از ابتدای انقلاب تاکنون، درصدد کمرنگ نشان دادن دستاوردهای انقلاب و ناامید کردن مردم بوده و هستند اما نگاه بلند رهبری و نفوذ کلام ایشان در مردم، به جامعه امید و روحیه می‌دهد.

وی به وظایف طلاب در شرایط کنونی کشور اشاره کرد و گفت: اولین نکته‌ای که ما به‌عنوان طلبه وظیفه داریم به آن عمل کنیم، تقویت باور در خودمان است، همچنان که امام راحل نیز به انقلاب باور داشتند و رهبر نیز به آینده روشن انقلاب امیدوار هستند. رسالت علما این است که نباید سست و بی‌تفاوت شوند و اجازه دهند دشمن بر آن‌ها اثر بگذارد.

حجت‌الاسلام خیرخواه افزود: وظیفه دیگر طلاب، ارتباط مناسب و صمیمی با مردم، به‌خصوص با نسل جوان است. ما باید به سراغ جوانان برویم، همچنان که پیامبر (ص) به دنبال جوانان می‌رفتند.

رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت شمال کشور سومین و بهترین وظیفه را در جهت امیدآفرینی در مردم، تولید علم دانست و گفت: جامعه باید با آیات قرآن و رهنمودهای رهبری اغنا شود. خطبه‌های نماز جمعه ما باید پرمحتوا و غنی باشند. ان‌شاءالله که ما به وظایف و رسالت خود عمل کرده و روزی را رقم بزنیم که در هر گوشه از این کره خاکی، صدای لا اله الا الله طنین‌انداز شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.