دکتر سعید نمکی روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از ۶۰ طرح بهداشتی و درمانی در هرمزگان که به صورت ویدیو کنفرانس انجام شد، اظهار داشت: زیرساخت های نظام سلامت کشور در طول چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رشد قابل ملاحظه ای داشته و امروز ایران اسلامی یکی از بهترین کشورها در این بخش است.

وی با اشاره به الحاق سه فروند آمبولانس دریایی به ناوگان فوریتهای پزشکی هرمزگان، افزود: در سال های بعد از انقلاب، برای خدمت به مردم کارهای بزرگی در حوزه سلامت انجام شده که یکی از آنها ارائه خدمات اورژانسی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در حال حاضر ایران یکی از مدرن ترین اورژانس های منطقه را در اختیار دارد.

دکتر نمکی تصریح کرد: دستاوردهای کشور در حوزه سلامت پس از انقلاب اسلامی، قابل توجه است و در میزان پوشش واکسیناسیون، کاهش مرگ و میر کودکان و مادران باردار و توسعه زیرساخت‌ها مانند شبکه‌های بهداشتی و درمانی توانستیم رتبه‌های ممتازی را در جهان به دست بیاوریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از عصر روز گذشته به منظور بهره برداری از ۱۱۷ طرح بهداشتی و درمانی با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان به استان هرمزگان سفر کرده است.

بخشی از این طرح ها از جمله دانشکده پرستاری و مامایی، دستگاه شتاب دهنده خطی انرژی بالا، بخش دیالیز و بخش بی آی سی یو بیمارستان شهید محمدی روز گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت.

بخش دیگری از طرح ها امروز در شهرستان های بستک، بندرخمیر و بندرلنگه در غرب استان هرمزگان به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.