به گزارش خبرگزاری مهر، امین قصمی گفت: امسال پروژه‌های شاخصی را در دست اجرا داریم که اثربخش ترین آنها؛ طرح ملی آبرسانی از سد جگین به بشاگرد (شرق) و افتتاح فاز دوم آب شیرین کن بندرعباس (مرکز) است.

وی افزود: با بهره برداری از فاز اول این طرح ملی، آب به شهرستان سردشت می‌رسد و شش روستای مسیر نیز از این خط انتقال به عنوان منبع اصلی تأمین آب از آب شرب با کیفیت بهره مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین با بهره برداری از فاز دو آب شیرین کن، ظرفیت آن به ۴۰ هزار مترمکعب در شبانه روز ارتقا می‌یابد و تا پایان خرداد ماه ۹۹ نیز این پروژه با ظرفیت نهایی یکصد هزار مترمکعب در شبانه روز وارد مدار بهره برداری می‌شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: پروژه اجرا، اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب در شهرهای بندرعباس, بیکا, جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی در مجموع به طول به طول ۵۵.۵ کیلومتر، اجرای خط انتقال آب شهرهای بندرعباس، زیارتعلی و سیریک به طول ۳۶.۸ کیلومتر، احداث ۳ باب مخزن ذخیره آب در شهرهای بندرعباس، بستک و هرمز به حجم ۵۰۰۰ مترمکعب از جمله پروژه‌های قابل افتتاح در بخش آب است که در مجموع اعتباری بیش از ۴ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه‌ها هزینه شده است.

قصمی بیان کرد: همچنین در بخش فاضلاب نیز ۲ پروژه در مجموع با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال در این دهه به بهره‌برداری می‌رسد که این پروژه‌ها شامل؛ اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرهای بندرعباس و رودان است.

مدیرعامل آبفای استان در ادامه افزود: طی ده ماهه گذشته با حمایت مدیریت عالی استان و تلاش دو چندان متخصصان این صنعت، پروژه‌های شاخصی نظیر؛ طرح انتقال آب از آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی به مخازن داماهی، طرح تامین آب رویدر، طرح تامین آب بستک و جناح از آب شیرین کن چارک، احداث تصفیه خانه فاضلاب میناب، احداث تاسیسات آبگیری اسکله سد جگین و طرح جمع آوری فاضلاب در بافت فرسوده شهر بندرعباس در مجموع با اعتباری بالغ بر ۵ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی قابل توجهی در حال اجراست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.