به گزارش ایرنا، محمدحسین محمدی روز شنبه با بیان اینکه بارندگی های امسال را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و بلندمدت خوب توصیف کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه بخشی از آب شرب استان از منابع زیرزمینی تامین می شود، بارندگی ها تاثیر عمیقی بر روی این منابع ندارند چرا که آب شرب حدود 45 درصد از مناطق شهری استان از آب های زیرزمینی برداشت می شود.
وی با اشاره به اینکه در شهرهای شرقی استان از جمله قروه، دهگلان و بیجار و همچنین در مریوان و کامیاران از منابع زیرزمینی استفاده می شود، افزود: در طرح بلند مدت آبرسانی به این شهرها قرار است با استفاده از سدهایی که یا در حال احداث هستند و یا در آینده ساخته می شوند، آب های سطحی جایگزین منابع زیرزمینی شود که البته این مساله زمانبر است.
مدیرعامل شرکت آبفای شهری کردستان یادآور شد: برداشت زیاد منابع زیرزمینی از یک سو و عدم تاثیرگذاری فوری بارندگی ها بر روی حجم سفره های آب زیرزمینی از سوی دیگر باعث می شود که همچنان در این نقاط با کمبود منابع آب مواجه باشیم که باید در آینده با آب های سطحی جایگزین کنیم.
محمدی اضافه کرد: 100 درصد جامعه شهری استان از آب شرب لوله کشی بهره مند هستند و شاخص جمع آوری فاضلاب در این استان نیز 93 درصد بوده که حدود 2 برابر از میانگین کشوری جلوتر است.
وی با اشاره به اینکه 90 درصد منابع آبی استان در بخش کشاورزی، هشت درصد در بخش آب شرب و 2 درصد نیز در بخش صنعت مصرف می شود، گفت: در سال 96، میزان تولید آب شرب در استان 111 میلیون و 600 هزار مترمکعب و مصرف آب شرب نیز 76 میلیون مترمکعب بود که امسال نیز رقم مصرف آب کمی بیش از این رقم است.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 100 درصد جمعیت شهری استان زیر پوشش خدمات تأمین آب شرب سالم و بهداشتی قرار دارند و تعداد مشترکان شرکت آبفای شهری کردستان بیش از 357 هزار فقره است که حدود 326 هزار فقره آن مربوط به مشترکان خانگی است.
یک میلیون و 150 هزار نفر جمعیت شهرنشین این استان در حال حاضر از خدمات شرکت آبفا در حوزه تامین آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.