معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی سازمان زندان‌های کشور گفت:بعدازانقلاب و استقرار نظام زندانبانی اسلامی، زندانبانی در ایران دچار تغییر عمده ای شدکه توجه به کرامت انسانی وحقوق شهروندی زندانیان یکی از مهم ترین این دستاوردها است.
خسرو قهرمانی شامگاه دوشنبه درمراسم معرفی وتودیع مدیرکل زندان های هرمزگان افزود: تغییر رویکرد در نظام زندانبانی وتوجه ویژه به بازاجتماعی و احیای زندانیان نیز از برکات انقلاب اسلامی است.
وی بیان داشت: همچنین زندانیان تحت آموزش های شغلی، سوادآموزی، قرآنی و اخلاقی قرار گرفته اند.
این مسوول اظهارداشت: ارائه آموزش های هدفمند با محوریت برنامه های قرآنی و فرهنگی زمینه بازگشت شرافتمندانه تعداد زیادی از زندانیان به جامعه را فراهم کرده است.
قهرمانی گفت: اصلاح وتربیت زندانیان کاری بسیار دشوار است اما به شکل هدفمند و با برنامه در زندان های کشور دنبال می شود.
وی ادامه داد: بازگشت مجدد زندانیانی که در برنامه های اصلاحی وتربیتی حضوری فعال دارند تنها ۲ درصد بوده که این نشان از اجرای موفق این فعالیت ها در زندان ها است.
قهرمانی ادامه داد: اگر برخی از نهادهای مسوول در بیرون از زندان نیز کار خود را به درستی انجام دهند بدون شک آمار زندانیان تا حد زیادی کاهش خواهدیافت.
وی با بیان اینکه ارتقاء سطح فرهنگ و تعامل اجتماعی در کاهش جرائم بسیار تاثیر گذار است، افزود: آموزش و پرورش، رسانه ها و نهاد خانواده نقش بسیار مهمی در آموزش صحیح و کاهش ناهنجاری های اجتماعی دارند.
 معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی سازمان زندان‌های کشور یادآورشد: اگر این رسالت به درستی انجام شود، شاهد کاهش جرائم و در نتیجه کاهش ورودی به زندان ها خواهیم بود.
وی همچنین خواستار توجه ویژه به خانواده زندانیان شد و گفت: خانواده زندانیان از آسیب ترین اقشار جامعه هستند که نیازمند حمایت و توجه ویژه نهادهای حمایتی هستند.

رییس کل دادگستری هرمزگان نیز گفت: نظام قضایی کشور توجه ویژه ای به زندان ها و کاهش جمعیت کیفری دارد و حبس زدایی از سیاست های کلان دستگاه قضا است.
علی صالحی افزود: با زندانی شدن سرپرست خانواده، نیروی کار مولد جامعه از بین می رود و مشکلات و معضلات اجتماعی فراوانی نیز دامن گیر خانواده آنان می شود.
وی گفت: دستگاه قضایی تاکید بر این دارد که افراد با اجرائم خرد و کم اهمیت به زندان معرفی نشوند و به جای آن از احکام جایگزین حبس استفاده شود.
رییس کل دادگستری هرمزگان بر دیدار چهره به چهره و هدفمند قضات با مددجویان تاکیدکرد واظهارداشت: این دیدارها در کاهش جمعیت کیفری و آرامش روحی و روانی زندانیان و ارتقای امنیت زندان ها بسیار تاثیرگذار است.
صالحی همچنین خواستار تقویت شورای حل اختلاف در زندان ها شد و گفت: این اقدام در کاهش جمعیت کیفری زندان ها بسیار تاثیرگذار بوده وباید از ظرفیت این شوراها به خوبی استفاده شود.

مدیرکل پیشین زندان های هرمزگان هم به ارائه عملکرد دو ساله خود در این استان پرداخت و گفت: در این مدت همه زندان ها و بازداشتگاههای استان به آشپزخانه صنعتی مجهز و زندان های فرسوده هم بازسازی شدند.

علی استادی افزود: بازسازی خانه های خانواده زندانیان، تقویت بهداشت و درمان در زندان ها، راه اندازی گروه صلح و سازش و اخذ رضایت تعدادی از زندانیان محکوم به قصاص، راه اندازی اندرزگاه قرآنی و مرکز مشاوره، اجرای طرح فیبرنوری و توجه ویژه به رفاه کارکنان از دیگر اقداماتی بود که در زندان های استان انجام شد.
در این مراسم مصطفی کیشانی به عنوان مدیرکل جدید زندان های هرمزگان معرفی و از خدمات علی استادی مدیرکل سابق این اداره کل قدردانی شد.
  علی استادی هم اکنون  مدیرکل زندان های مازندران منصوب است و مصطفی کیشانی نیز پیش از این معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های  فارس بود

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.