آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در نشست با مسئولان بیمه سلامت استان بوشهر گفت: باید برنامه‌ریزی مسئولان به سمتی برود که طول دوره درمان کوتاه‌تر و هزینه درمان کمتر شود و بیمه نیز پوشش کامل‌تری به افراد بدهند که برای تحقق این موضوع نیاز است نهادهای بیمه‌گر حمایت شوند.

وی بیان کرد: کار بیمه‌ها گذشته از اینکه اداری است باید همراه با یک برخورد فوق‌العاده مهربانانه و کار گشایانه با افراد باشد تا فشارهای روحی و روانی مردم برطرف شود.

صفایی بوشهری ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی جهان در حوزه تغذیه، محیط‌زیست و سبک زندگی بیماری‌ها روزبه‌روز بیشتر شده است بنابراین مدیریت پیشگیری و درمان در حوزه سلامت مهم و ضروری است.

امام جمعه بوشهر افزود: به دلیل تورم در اقتصاد پزشکی، هزینه بری زیرساخت‌ها عرصه میان دستی اقتصاد پزشکی نقشی مهم در عرصه پیشگیری و سلامت دارد و یکی از راه‌کارهای بسیار مفید، مدیریت اقتصاد پیشگیری و درمان در عرصه پزشکی است.

وی ادامه داد: امروزه به دلیل بیماری‌های متعدد و وضعیت معیشتی مردم، اگر اقتصاد درمان مدیریت نشود شخص بیمار، خانواده بیمار و جامعه دچار مشکل خواهد شد و نباید در جامعه حتی یک نفر بدون بیمه وجود داشته باشد.

صفایی بوشهری ادامه داد: باید یارانه‌های دهک‌های بالای جامعه را حذفکرده و به حوزه بهداشت و عرصه بیمه پرداخت شود زیرا باعث توانمندی حوزه سلامت و افراد با وضعیت مالی ضعیف جامعه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: طرح بیمه سلامت  همگانی و صدور دفترچه رایگان، نوعی برخورداری یکسان همه افراد از یارانه دولتی است، در حالیکه تکلیف قانونی، هدفمندی این یارانه‌ها برای افرادی است که توانایی پرداخت حق بیمه را ندارند و نیازمند هستند.

پرویز رمضانی افزود: با وجود اطلاع رسانی گسترده، مردم تا پیش از احساس نیاز حتی در صورت رایگان بودن، برای دریافت دفترچه بیمه مراجعه نمی‌کنند که این علت اصلی نداشتن پوشش کامل بیمه سلامت در جامعه است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال گذشته صدور دفترچه بیمه رایگان برای ساکنان شهرها متوقف شد ولی اکنون مطابق قانون برنامه ششم توسعه، پوشش بیمه پایه سلامت برای آحاد جامعه اجباری است و برخورداری از یارانه دولتی از طریق ارزیابی وسع انجام می‌شود.

رمضانی گفت: سازمان بیمه سلامت پس از ابلاغ آیین نامه اجرایی این قانون در شهریور ماه برای پوشش اجباری بیمه، یک فرصت ۶ ماهه مراجعه برای افراد برخوردار از یارانه دولتی در نظر گرفته‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.