به گزارش ایرنا، علیرضا خاکپور روز چهارشنبه درجلسه کارگروه امور بانوان و خانواده این شهرستان،  افزایش دسترسی زنان روستایی کم درآمد به تسهیلات، توانمندسازی زنان روستایی برای فعالیت‌های مشارکتی مرتبط با بخش، ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمد زنان را از اهداف تشکیل صندوق های اعتباری خرد زنان روستایی بیان کرد.

وی  بررسی مسائل و مشکلات و پتانسیل های جامعه روستایی در بخش بانوان، انتخاب زنان تسهیلگر و تاسیس صندوق اعتباری خرد زنان روستایی را ازمهمترین برنامه های فرمانداری هریس در حوزه بانوان برشمرد و افزود: دراین راستا آمادگی داریم  تا با افراد پیشقدم در تاسیس این صندوق ها در روستا همکاری همه‌جانبه داشته باشیم.  

خاکپور افزود: صندوق‌ اعتبارات خرد زنان روستایی الگوی موفق اقتصاد مقاومتی در راستای توانمندسازی زنان روستایی و فراهم کردن شرایط دسترسی آنها به منابع مالی است که منجر به ایجاد اشتغال و تولید درآمد در جوامع روستایی می‌شود.

وی  به ضرورت تاسیس صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری اشاره کرد و افزود: :  یکی از علل مهاجرت روستائیان به شهرها، عدم سرمایه‌گذاری در محیط های روستایی است؛ از این رو پرداخت تسهیلات از طریق صندوق اعتبارات روستایی می‌تواند در کاهش مهاجرت های روستایی مؤثر باشد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این جلسه گفت: یکی از اساسی ترین عوامل توسعه جوامع روستایی نقش زنان در ان جوامع می باشد که در تولید و چرخه اقتصادی بسیار چشمگیر تر از زمان گذشته است.

رقیه صادق زاده افزود: زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه حق مشارکت در تمامی ابعاد جامعه را دارند و باید برای حضور فعال آنها،  توان این بخش از نیروی کار در نظر گرفته شود، بر این اساس دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در سال رونق تولید، طرح توانمند سازی زنان را برای حضور فعال آنها در عرصه های مختلف در سر لوحه اهداف خویش قرار داده است.

وی ادامه داد: از جمله این طرح ها می‌توان به آموزش های سبک زندگی اسلامی، آشنایی با حقوق زنان، اثرات منفی کودک همسری در جامعه و طرح تشکیل صندوق خرد زنان روستایی اشاره کرد که از ره‌یافت های مهم فقر زدایی در دهه های اخیر است.

شهرستان هریس با حدود ۷۰هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.  

۳۰۷۷/۷۲۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.