به گزارش روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست عصر چهارشنبه در جلسه شورای راهبردی ثبت‌احوال قم، آسیب‌شناسی را پیش‌زمینه برنامه‌ریزی برای افزایش جمعیت برشمرد و افزود: امروز وارث اتفاق‌هایی هستیم که طی چند دهه رخ‌داده و سیاست‌های جمعیتی را تحت تاثیر قرار داده است.

وی بابیان اینکه بر روی معلول‌ها نباید آسیب‌شناسی کنیم افزود: باید ریشه‌ها و علت‌ها را موردبررسی قرار دهیم.

سرمست با اشاره به وظایف دستگاه‌های دولتی در راستای اجرای سیاست‌های جمعیتی افزود: اگر این وظایف به‌درستی انجام‌شده بود امروز شرایط بهتری داشتیم.

وی بیان داشت: در بحث ازدواج و طلاق درگیر حاشیه شده‌ایم و بیش از آنکه ازنظر ساختارهای اقتصادی و حقوقی دچار مشکل شده باشیم، به لحاظ سبک زندگی دچار تغییر بنیادین شده‌ایم.

سرمست بابیان اینکه درگذشته نسبت به طلاق یک نگاه منفی اجتماعی وجود داشت گفت: امروز آسیب‌هایی ازجمله طلاق، خودکشی و غیره عادی جلوه می‌کند.

وی خواستار تشکیل کمیته‌های فرهنگی و بهداشت و درمان در راستای بررسی چالش‌ها و احصاء راهکارهای عملیاتی در حوزه خانواده و جمعیت در استان قم شد و تصریح کرد: باید از ظرفیت صاحب‌نظران و نمایندگان تشکل‌های مردم‌نهاد در جلسات کمیته‌ها استفاده شود.

در این جلسه گزارشی از آمار ثبت وقایع حیاتی ارائه شد؛ بر اساس این گزارش ۶ هزار و ۷۲۹ ولادت، یک هزار و ۹۶۱ وفات، ۲ هزار و ۲۷۸ ازدواج و ۷۹۹ طلاق در چهارماهه نخست سال جاری و نیز هفت هزار ۹۴۴ ولادت، یک هزار و ۹۶۷ وفات، ۲ هزار و ۷۶۳ ازدواج و ۹۸۰ طلاق در چهارماهه نخست سال ۹۷ در قم ثبت‌شده است.

۳ هزار و ۴۲۹ تن از متولدان چهارماهه نخست سال جاری، پسر و ۳ هزار و ۳۰۰ تن از آن‌ها دختر بوده‌اند. همچنین نام‌های علی و فاطمه به ترتیب با فراوانی ۱۷۵ و ۳۱۵ بیشترین نام‌های انتخابی در سال جاری هستند.

۱۱۷۵ /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.