دکتر محمد جانباز روز چهارشنبه دربازدید از مناطق سیل زده شرق هرمزگان افزود: دامداران هرچه زودتر نسبت به ضد عفونی کردن درب ورودی و محوطه دامداری خود اقدام کنند، چرا که سمپاشی بدن و جایگاه نگهداری دام ها نقش بسزایی درکنترل بیماری‌های انگلی دارد.
وی بیان داشت: مردم در مناطق سیل زده باید در زمینه بهداشتی و قرنطینه ای همکاری لازم را با دامپزشکی داشته باشند.
مدیرکل دامپزشکی هرمزگان اظهارداشت: باتوجه به اینکه  آب ها در مناطق سیل زده آلوده است لذا باید با استفاده از مواد ضدعفونی کننده مدیریت شود تا دام و طیور از آب آلوده استفاده نکنند.
جانباز یادآورشد: درحال حاضر تمام مجموعه دامپزشکی هرمزگان در روستاهای سیل زده جاسک وبشاگرد حضور فعال دارند و درحال خدمت رسانی به بهره برداران دامداران هستند.
وی ادامه داد: در پی مشکلات پدید آمده از بارنگی های شدید و به دنبال آن وقوع سیلاب در شرق هرمزگان،اداره کل دامپزشکی جهت جلوگیری از شیوع بیماریهای عفونی و مشترک بین انسان و دام اقدام کرده است .
این مسوول از مردم خواست نظرات، گزارش ها و پیشنهادهای خود را بع دامپزشکی هرمزگان با شماره تلفن ۳۳۶۶۲۳۹۶و ۳۳۶۶۷۸۳۱ و یا دامپزشکی بندرعباس به شماره ۳۳۶۱۷۱۶۴ اطلاع دهند تا رسیدگی و برخورد قانونی صورت گیرد.
مدیرکل و اکیپ های دامپزشکی هرمزگان با حضور در منطقه شرق از نزدیک در جریان خسارات وارده بر دامداران و عشایر و تلفات دام در این مناطق قرار گرفت. 
به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه سیلاب زیادی در شرق هرمزگان از جمله جاسک، سیریک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند.
فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان از پنجشنبه شب آغاز شد و تا یکشنبه ادامه داشت که به دنبال آن سیلاب در شرق هرمزگان از جمله جاسک، سیریک و بشاگرد به وقوع پیوست و  روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند و بسیاری از خانه‌های روستایی دچار آبگرفتگی شدید شد.
به دنبال این سیلاب‌ها علاوه بر خسارت به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی و برق، ابنیه و جاده‌ها در منطقه جاسک اساسی دیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.