هیوا لهونیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان طلب سهم بدهکاران بخش خانگی ۱۹۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، بخش تجاری ۱۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال،  صنعت و کشاورزی ۱۶۱ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال و سهم بخش اداری و موسسات دولتی نیز ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه سقف ریالی برای پرداخت قبوض برق تعیین شده است، افزود: اگر بدهی مشترکان از سقف تعیین شده بالاتر برود و در دوره اول اقدام به پرداخت صورتحساب نکنند در دوره دوم اخطار قطعی برق به آنها اعلام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: در صورتی که مشترکان بدهکار صورتحساب قبوض مصرفی خود را در مهلت تعیین شده پرداخت نکنند، مشمول قطعی برق می‌شوند.

لهونیان گفت: تنها منبع تأمین نقدینگی شرکت توزیع برق پس از فروش انشعاب،  وصول مطالبات بابت مصرف از مشترکان است که در صورت عدم تحقق این مهم، خدمت رسانی شرکت توزیع برق به نقاط مختلف به دلیل کمبود نقدینگی با مشکل مواجه می‌شود.

وی به طرح حذف قبوض کاغذی در استان اشاره کرد و افزوزد: این طرح تقریبا پایان یافته و حدود ۲ درصد مشترکان که اغلب مربوط به شهرستان سروآباد و مناطق هوارمان نشین هستند، باقی مانده که آنها هم به زودی به این طرح می‌پیوندند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان تاکید کرد: ماموران این شرکت در حین قرائت کنتور نیز پرونده های مشترکان را بررسی و در صورت عدم ثبت شماره تلفن همراه آنان در سامانه، نسبت به این کار اقدام می‌کنند تا مبالغ مصرف دوره برای آنها پیامک شود.

شرکت توزیع نیروی برق کردستان به ۶۵۰ هزار مشترک خدمات می‌دهد و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار از نعمت برق برخوردار هستند.

۷۳۵۵/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.