محمدحسن صباغزادگان روز شنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: به منظور مدیریت مصرف برق در استان طرح‌های محتلفی همچون ذخیره عملیاتی و اعمال مدیریت مصرف در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در این راستا ، با وجود پیک بار استان نسبت به سال گذشته ، مشارکت ، همدلی و هماهنگی مردم ، صنایع و صنعت برق ، موجب سپری کردن تابستانی بدون خاموشی شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد خاطرنشان کرد: به منظور مدیریت مصرف انرژی در استان و برای پیک‌بار تابستان ۲۵۰ مگاوات به عنوان سهمیه کاهش این شرکت و ۱۵۰ مگاوات نیز برای سهیمه توزیع نیروی برق در نظر گرفته شد.

صباغزادگان با بیان اینکه حداکثر مدیریت مصرف برق  انجام‌ شده  سال ۱۳۹۸ در استان یزد ۲۰۰ مگاوات بود، یادآور شد: در مجموع ، رشد مصرف چهار ماهه اول امسال استان ۹.۶‌ درصد بود.

به گفته وی ، رشد مصرف صنایع بزرگ استان در این بازه زمانی ۶.۷ درصد و رشد مصرف شرکت توزیع نیروی برق نیز ۱۲ درصد گزارش‌ شده است.

مصارف برق استان یزد در بخش صنعتی ، خانگی ، کشاورزی ، تجاری و عمومی به ترتیب ۷۵ ، ۱۱ ، هشت ، سه و سه درصد است.

سهمیه کاهش بار استان برای پیک‌بار ۹۸ بر اساس دستورالعمل ابلاغی توانیر ۴۰۰ مگاوات است که از این میزان ۲۵۰ مگاوات سهم برق منطقه‌ای یزد و ۱۵۰ مگاوات سهم توزیع نیروی برق استان است.

امسال پیک‌بار مصرف برق کشور ۵۷ هزار و ۶۳۵ مگاوات بود که در استان یزد این میزان با همکاری صنایع ۱۵۵ مگاوات بوده که در تاریخ ۳۱ تیرماه اتفاق افتاده است.

۱۹۶۸/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.