به گزارش ایرنا ، محمدرضا صحتی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته مدیریت مصرف برق ( از 9 تا 15 تیرماه ) افزود: هم اکنون 645 هزار مشترک در استان داریم که 81.2 درصد آنها خانگی، 2.3 درصد عمومی، 1.4 درصد کشاورزی، 1.7 درصد صنعتی و 13.4 درصد تجاری است.
وی افزود: 53 درصد فروش انرژی برق در این استان مربوط به بخش صنعتی، 15 درصد کشاورزی، 21 درصد خانگی، 6 درصد عمومی و پنج درصد تجاری است.
مدیرعامل توزیع نیروی برق یزد با بیان اینکه فروش برق از همه شرکتهای استان با 70 درصد به بخش صنعت اختصاص دارد، تصریح کرد: آمار فروش برق در کشور بیانگر این است که سهم صنعت 34 درصد ، خانگی 31 درصد ، کشاورزی 17 درصد و سایر بخش ها 18 درصد است.
صحتی خاطرنشان کرد: کمترین اشتراک زیرپوشش شرکت توزیع برق مربوط به بخش صنعتی است، ولی بیشترین میزان فروش انرژی به این بخش تعلق دارد که این امر نشانگر صنعتی بودن یزد دارد.
وی با بیان رشد مصرف برق در تابستان هر سال گفت: به همین دلیل هر سال در این ایام ، تولید برق یکهزار مگاوات از سایر فصل ها بیشتر است.
این مسئول با تشریح وضعیت تولید برق در نیروگاهها هم گفت: 85 درصد تولید برق در نیروگاههای با سوخت فسیلی بوده و بخشی هم در نیروگاههای آبی که امسال به بدلیل کم آبی در این بخش 6 هزار و 500 مگاوات کاهش داریم.
مدیرعامل توزیع برق یزد ادامه داد: به همین دلیل نیروگاه مجازی که همان ساختار مدیریت مصرف است به نیروگاههای تولید برق اضافه شد چون افزایش هر یک درجه متوسط دما، حدود 500 تا 800 مگاوات به بار سراسری شبکه برق می‌افزاید.
صحتی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 9 روز از سال پیک بار بیش از 95 درصد بود و در 23 روز هم پیک بار 90 درصد بود و در مجموع پیک بار پیش بینی شده 845 مگاوات اعلام شده بود که با مدیریت مصرف انجام شده، 817 مگاوات محقق شد.
وی پیک بار پیش بینی شده برای امسال را 885 مگاوات اعلام کرد و گفت: تاکنون و در تاریخ 30 خردادماه 844 مگاوات را به عنوان بالاترین پیک بار داشته ایم.
مدیرعامل توزیع برق یزد خاطرنشان کرد: افزایش دمای 40 درجه (شرایط بحرانی) سانتیگراد برای 20 روز و بالای 40 درجه (شرایط فوق بحرانی ) برای 15 روز تا پایان مرداد ماه امسال پیش بینی شده که در این روزها 160 ساعت شرایط بحرانی و 120 ساعت شرایط فوق بحرانی بار مصرف برق خواهیم داشت .
وی در عین حال تأکید کرد: عبور از پیک بار مصرف برق، نیازمند اجرای طرح‌های مدیریت بار و انرژی با همکاری مشترکان بخش های مختلف بویژه حوزه صنعت و کشاورزی است.
صحتی در پایان با تشریح برنامه های هفته مدیریت مصرف برق هم گفت: روز نخست به رسانه و مدیریت مصرف ، روز دوم به نشست هم اندیشی با نمایندگان خانه کشاورز و روز سوم هم به بخش اداره ها و سازمان ها و بررسی تجارب برتر مدیران انرژی اداره ها و تجلیل از برترین ها اختصاص دارد.
وی ادامه داد: برگزاری کنفرانس تجارب برتر در بخش صنایع در چهارمین روز ، برگزاری دهمین همایش تجلیل از بانوان برگزیده مدیریت مصرف با حضور خانم ها در روز پنجم و برگزاری جشنواره کودک و انرژی از دیگر برنامه های این هفته است.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.