مدیرکل دفترامور شهری وشوراهای استانداری هرمزگان درآیین تخریب این واحدهای مسکونی گفت: درمجموع  ۲۰۰ واحد مسکونی رویدر بندرخمیر درمعرض ریزش کوه قرار دارند که تاکنون ۳۰ بنا به طور کلی تخلیه شده و روز گذشته به صورت نمادین یکی از این واحدها تخریب شد.

صفر صادقی روز چهارشنبه افزود: یکی از مشکلات اساسی ومهمی که در بحث مدیریت بحران در شهر بندرخمیر وجود دارد، مساله واحدهای مسکونی خطرآفرین و درمعرض ریزش کوه رویدر است که درسال‌های گذشته این قضیه به طور جدی از سوی استانداری، فرمانداری و سایردستگاه های اجرایی بویژه اداره کل مدیریت بحران استانداری پیگیری شد.

وی بیان داشت: براساس تفاهم‌هایی که شهرداری رویدر بندرخمیر درسال‌های گذشته با تعدادی از املاک زیرکوه انجام داده است، ۳۰ واحد مسکونی را با مالکان تفاهم کرده که اکنون شاهد تخریب آن هستیم.

مدیرکل دفترامور شهری استانداری هرمزگان اظهارداشت: این واحدهای مسکونی درمعرض ریزش کوه با وجود هرگونه حادثه‌ای بویژه زلزله باعث ایجاد نگرانی مسوولان وشهروندان این منطقه می‌شود که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال آینده تمامی این واحدها را به طور کامل بازگشایی کنیم.

۷۰ میلیارد ریال برای جابجایی اهالی درمعرض ریزش کوه رویدر نیاز است

 شهردار رویدربندرخمیر نیز گفت: برای جابجایی و اسکان ۲۰۰ واحدمسکونی خطرآفرین و درمعرض ریزش کوه این منطقه، ۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

عبدالکریم جعفری افزود: درتفاهم‌هایی که با تعدادی از املاک زیرکوه منطقه رویدر انجام شد، تاکنون از ۲۰۰ واحد مسکونی ۳۰ واحد درمعرض ریزش کوه رویدر با همکاری مالکان تخلیه شده و از روز گذشته تخریب آن کلید خورده است.

وی بیان داشت: قراراست دستگاه‌های متولی به جد پیگیر این قضیه باشند و درنشست‌های بعدی که بزودی در دفتر فرمانداری بندرخمیر واستانداری هرمزگان برگزارمی‌شود، پاسخگوی این موضوع باشند.

رویدر بندرخمیر هرمزگان از مناطق زلزله خیز هرمزگان به شمار می‌رود و در۳۱ تیرماه سال گذشته شاهد رخ داد ۲ زمین لرزه ای به بزرگی ۴ و۷ دهم ریشتر درعمق ۲۲ کیلومتری زمین و ۵ و ۷ دهم ریشتر درعمق ۸ کیلومتری زمین و همچنین در اول مردادماه سال گذشته شاهد زمین لرزه ای به بزرگی ۴ و ۹ دهم  ریشتر در عمق ۱۹ کیلومتری زمین این منطقه بودیم که مصدوم و خسارت جانی دربرنداشت.

همچنین در ۲۹ مهرماه امسال نیز زمین لرزه ۶ و ۵ دهم ریشتری کوخرد احتمال ریزش کوه در شهر رویدر را افزایش داد و موجب اسکان موقت ۵۰ خانوار این شهر در شب (۲۹ مهر) در سالن ورزشی و برخی مدارس این شهر شد.

در دوم و هشتم آبان ماه امسال نیز شاهد زمین لرزه هایی به بزرگی ۴ و ۱ دهم ریشتر در منطقه رویدر بندرخمیر بودیم.

درمهرماه سال گذشته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان بازدیدی به منظور برآورد خسارت از زمین لرزه های احتمالی آینده از منطقه رویدر داشت و خواستار جابجایی ساکنان درمعرض خطر ریزش کوه شهر رویدر به مکانی امن شد.

رضا مدرس در این بازدید گفته بود: روند جابجایی ساکنان منطقه پر خطر رویدر چند سالی است که در برنامه قرار دارد اما به علت پافشاری مردم بر ماندگاری در محل همیشه به تعویق افتاده است.

وی شهرداری رویدر را موظف کرد تا با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان به جابجایی این اهالی اقدام کنند.

شهر رویدراز توابع بندرخمیر در فاصله ۱۳۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.