صابر حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای ساخت واحدهای مسکونی و تجاری این شهرستان از مصالح ساختمانی با کیفیت که استانداردهای لازم برخوردار است ، استفاده می شود.
وی اظهار داشت: صدور پروانه ساخت پس از ارسال نقشه ها از نظام مهندسی در کمترین زمان ممکن و تنها در 24 ساعت صادر خواهد شد و با این اقدام روند ساخت و سازها در سرپل ذهاب شتاب گرفته است.
شهردار سرپل ذهاب گفت: تاکنون نقشه تکمیلی 2 هزار پلاک نیز از سوی نظام مهندسی صادر و عملیات بازسازی واحدهای مسکونی شهری نیز در سرپل ذهاب در دست انجام است.
حیدری بیان کرد: یکی از دغدغه ها برای نوسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله در شهر، تامین هزینه های پروانه ساخت است، که شهرداری برای منازلی که در جریان زلزله اخیر سرپل ذهاب تخریب و یا آسیب دیده اند، در صورت رعایت ضوابط و قوانین، پروانه ساخت رایگان صادر می کند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.