به گزارش خبرنگار ایرنا، بابک عاطفی روز شنبه در جلسه ستاد بازسازی قصرشیرین در فرمانداری این شهرستان افزود: در زلزله پارسال غرب کرمانشاه در مجموع 26 هزار واحد مسکونی در روستاهای مناطق زلزله زده تخریب شد که 22 هزار واحد احداث شده تحویل مالکان شده و کار بازسازی چهار هزار واحد روستایی دیگر نیز در دست اقدام است.
وی اظهار داشت: همچنین کار تعمیرات 63 هزار واحد مسکونی تعمیری در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که در زلزله پارسال آسیب دید، نیز پایان یافته است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت:هم اکنون بنیاد مسکن شهرستان قصرشیرین، بعد از اتمام کار بنیاد مسکن استان تهران به عنوان ستاد معین شهرستان، فعال و مستقر است.
عاطفی افزود: در زلزله 6.4 ریشتری شهرستان قصرشیرین که کانون آن چهار روستای قصرشیرین بود محدودیت قائل نشدیم و تاکنون 67 واحد تخریبی در این روستاها برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: ملاک اعطای تسهیلات به واحدهای آسیب دیده در این مناطق واحدهایی هستند که در سامانه ستاد بازسازی ثبت شده اند و برای بنیاد مسکن هم به واحدهایی که پروانه مسکونی دارند، تسهیلات تعلق می گیرد.
عاطفی اظهار داشت: کمک های بلاعوض به واحدهایی تعلق می گیرد که تا مدت باقیمانده تا پایان سال جاری کار آوار برداری یا پی کنی واحدهای مسکونی خود را انجام داده باشند.
فرماندار قصرشیرین هم در این جلسه گفت: کار بازسازی در روستاهای زلزله زده شهرستان 98 درصد انجام شده و تقریبا رو به اتمام است ولی در بخش شهری متاسفانه کار به کندی پیش رفته است.
مرادعلی تاتار افزود: در جلسه ای که با مدیریت بحران استان و رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه برگزار شد، مقرر گردید که واحدهای نگهبانی و سرایداری گلخانه های شهرستان قصرشیرین به عنوان واحد مسکونی تسهیلات دریافت کنند که تاکنون این اتفاق رخ نداده است.
وی اظهار داشت: 20 درصد مستاجران شهرستان قصرشیرین هنوز تسهیلات و بلاعوض دریافت نکرده اند که باید تعیین تکلیف شوند.
وی گفت: سه محله پالی آباد، امیدوار و قصر جدید که در محدوده شهری نبودند با پیگیری های انجام شده به محدوده شهری الحاق شده اند و برای دریافت تسهیلات تعیین تکلیف می شوند.
فرماندار قصرشیرین در ادامه از ساخت 349 واحد مسکونی شهری و روستایی این شهرستان که در جریان زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان پارسال تخریب شده بود، خبر داد و افزود: از مجموع این واحدهای تازه احداث شده، 59 واحد در مناطق شهری و 290 واحد نیز در مناطق روستایی است.
تاتار گفت: از مجموع واحدهای تخریبی تاکنون صاحبان 729 واحد مسکونی با تشکیل پرونده به منظور دریافت تسهیلات بازسازی به بانک های عامل معرفی شده اند که از این تعداد 349 واحد شهری و 380 واحد روستایی است.
وی با بیان اینکه در زلزله غرب کرمانشاه آبان پارسال در مجموع 960 واحد مسکونی تخریب شد، اظهار داشت: از واحدهای تخریبی، 650 واحد مسکونی شهری و 310 واحد مسکونی روستایی است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 نفر مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.