حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده درخطبه های این هفته نمازجمعه بندرعباس افزود: جزیره‌های هرمزگان بویژه هرمز به لحاظ امنیتی، اقتصادی وتاریخی برای کشور بسیار حائز اهمیت هستند که باید از آنها حفاظت وحراست شود.
وی بیان داشت: جزیره هرمز مهد شهیدان است که دشمن روی این جزیره که افتخارش به شهیدان و مردم مومن آن است؛ دست گذاشته است.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه گردشگران برای استان مفید بوده اما عده‌ای به صورت گروهی بدنبال غرض ورزی هستند، بیان داشت: سواحل جزیره هرمز را باید از مسائل غیراخلاقی پاک کنیم و اجازه ندهیم افرادی به اسم گردشگر با غرض ورزی شیطانی فضای این جزیره را آلوده کنند.
امام جمعه بندرعباس همچنین از نیروهای نظامی و انتظامی نیز خواست که یک کلانتری در جزیره هرمز راه اندازی شود و سطح حوزه عملیاتی و حفاظتی آن را بالا ببرند.
تک تک شهیدان هرمزگان را به مردم بشناسانیم
مام جمعه بندرعباس همچنین با قدردانی از عوامل و دست اندرکاران کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان گفت: تک تک این شهیدان برای ما الگو هستند که باید آن‌ها را به مردم و بویژه نسل جوان ونوجوان جامعه بهتر بشناسانیم.
عبادی زاده ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب در دیدار اخیری که با ایشان داشتیم، شعار «هرشهید یک نماد است» را مطرح کردند که باید روی تک تک شهیدان کار کنیم، چرا که شهیدانی که از جمله «شهید ابراهیم هادی، شهید همت و ...» که امروز برجسته شدند، برای مردم فضلیت داشتند و به تعبیر رهبری مردم به آنها دل بسته‌اند. 
وی بیان داشت: استان هرمزگان نیز دارای شهدای شاخصی همچون شهید ذاکری، حاجبی، دارا، رییسی، فرخی و شهید حسن ذاکری قشمی است که جا دارد روی آن‌ها کار شود.
نماینده ولی فقیه درهرمزگان کنگره بزرگ شهدای هرمزگان را فتح البابی برای آینده دانست وگفت: این کنگره پایان کار نیست بلکه آغاز است که جوانان ونوجوانان باید به این سمت وسو گام بردارند.
۹دی نماد بصیرت وآگاهی یک ملت است
نماینده ولی فقیه درهرمزگان همچنین به حماسه ۹ دی روز بصیرت، مقاومت و آگاهی یک ملت ونماد بیداری اسلامی اشاره کرد وگفت: هر زمانی که ضد انقلاب برنامه‌ای برای کشور طراحی کرده، مردم بودند که این توطئه‌ها را خنثی کردند.
عبادی‌زاده یادآورشد: در فتنه ۸۸ شاهد نقش مردم بودیم که در مبارزه آگاهانه خود در ۹ دی بساط فتنه را جمع کردند.
وی ادامه داد: درتوطئه جدیدی نیز که دربحث ساماندهی بنزین داشتیم، عده‌ای با سناریوی از پیش تعیین شده سعی درناامنی واغتشاش درجامعه داشتند و باز این حضور آگاهانه مردم بود که تمام تبلیغات رسانه‌ای دشمن را درنطفه خفه کرد.
خطیب جمعه بندرعباس اظهارداشت: امروز رسانه‌های اینترنشال که وابسته به رژیم آل سعود است دارند برای کشورما و جوانان ما برنامه ریزی می‌کنند و امیدواریم که با تلاش یکدیگر بتوانیم راه دشمنان نظام را سد کرده و راه بلند انقلاب اسلامی ایران را دنبال کنیم تا نظام را به دست صاحب اصلی آن بسپاریم.
جمعیت ایران رو به پیری می‌رود
خطیب جمعه بندرعباس در ادامه سخنان خود خطاب به خانواده‎ها گفت: کشور ما اکنون با کاهش جمعیت مواجه است و به سمت پیری می‌رود.
وی گفت: قبل از این جوان بودن کشور ایران مشهود بود اما دریک مقطعی خاص با یک خطای نابخشودنی بحث کنترل جمعیت مطرح شد و اکنون با کاهش جدی جمعیت جوان مواجه هستیم.
عبادی زاده ادامه داد: به تبع کاهش جمعیت جوان کشور، مدارس و دانشگاه ها نیز رو به تعطیلی می رود و با کمبود شدید سرباز وظیفه در پادگان های نظامی وانتظامی مواجه هستیم که می‌طلبد متولیان و خانوادها به این مساله توجه کنند.
وی بااشاره به اینکه جنگ هشت ساله دفاع مقدس به کمک نیروهای جوان اداره شد اکنون در نظام وظیفه وضعیت خوبی نداریم، گفت: خدمت به نظام یک وظیفه عمومی و واقعا مقدس است که در جنگ و صلح در صف اول کشور قرار دارد و همه جوانان باید این شرایط را درک کنند و با شوق وعلاقه به سمت خدمت سربازی گام نهند.
نماینده ولی فقیه درهرمزگان تاکید داشت: خانواده‌ها از فرزندآوری و جوانان از زیر بار خدمت مقدس سربازی شانه خالی نکنند؛ چرا که این مساله به تقویت ونظم عمومی جامعه کمک می‌کند، سطح توان دفاعی کشور را بالا می‌برد و از تمامیت نظام جمهوری اسلامی حفاظت می‌کند.

ریشه‌های طلاق باید خشکانده شود
نماینده ولی فقیه درهرمزگان درخطبه‌ای نخست نمازجمعه این هفته بندرعباس نیز گفت: کمبود تقوا به جامعه آسیب می‌رساند و یکی از این آسیب‌ها جدی بحث طلاق است که باید ریشه‌های آن را شناسایی وخشکاند.
حجت الاسلام عبادی‌زاده افزود: مسائلی همچون مشاجره‌های جزئی خانوادگی، برآورده نشدن نیازهای عاطفی، اختلاف سیلقه‌ها و رعایت نکردن حقوق یکدیگر موجب طلاق وازهم پاشیدگی خانواده‌ها می‌شود.
وی بیان داشت: انسان موجوی عاطفی است که بایستی رابطه زن وشوهر نسبت به یکدیگر و والدین نسبت به فرزاندانشان عاشقانه ومحبت آمیز باشد و نگذارند مشکلات جزئی وعشق‌های دروغین موجب از هم پاشیدگی کانون گرم خانواده‌ها شود.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.