حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نمازجمعه ارومیه افزود: ملت ایران با تدبیر رهبر معظم انقلاب از فرصت تحریم ها استفاده و با توجه ویژه به ظرفیت های داخلی و رونق تولید در کشور تمامی نقشه های دشمنان را نقش برآب خواهد کرد.
وی به اشاره به سالروز واقعه طبس و شکست نیروهای آمریکایی اضافه کرد: نصرت الهی از اول انقلاب همراه نظام جمهوری اسلامی بوده و اگر توکل به خدا داشته باشیم و سختی های تحریم را تحمل کنیم، نصرت الهی همراه ما خواهد بود و دشمنان نخواهند توانست اقتدار نظام را بشکنند.
وی با اشاره به ظرفیت های بالقوه آذربایجان غربی از مقام عالی استان، مدیران، مسوولان، مدیران بانک ها و مؤسسات مالی خواست تا با همت و تلاش جمعی مشکلات تولیدی ها در استان را حل کرده و زمینه تولید و اشتغال را فراهم کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی همچنین هفته کارگر را تبریک گفت و بیان کرد: باید کار و تلاش برای رفاه بیشتر جامعه و خانواده و کسب روزی حلال در جامعه به فرهنگ تبدیل شود.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: طبق آموزه های اسلامی، خداوند متعال، تنبلی و سستی را دوست ندارد و مشتاق است تا بندگان برای کسب روزی حلال برای خانواده های خود تلاش و با کار کردن معیشت خود را تامین کنند.
وی به مساله حجاب و عفاف در جامعه پرداخت و گفت: متاسفانه در جامعه و شهر شاهد کشف حجاب عده ای هستیم که همه باید در این خصوص به صورت جدی وارد و با تذکر جدی و امر به معروف و نهی از منکر مانع نزول عذاب الهی شویم.
وی افزود: اگر گناهی در جامعه توسط عده ای علنی شود، عذاب الهی نازل شده و به خاطر گناه عده ای، همه جماعت را درگیر عذاب و گرفتاری خواهد شد که با توجه به این امر، باید تلاش کنیم با احیای نهی از منکر در جامعه زمینه بد حجابی و بی عفتی در جامعه ریشه کن شود.
امام جمعه ارومیه به موضوع معاد نیز پرداخت و اضافه کرد: انسان مومن باید همیشه در حال بیداری باشد و در مقابل گناه و معصیت محکم باشد تا مورد لطف و رحمت الهی قرار گیرد..
وی بیان کرد: همیشه باید خداوند و شاهدانش را ناظر و شاهد بر اعمال خود ببینیم تا بتوانیم تقوای الهی را در تمام شئون زندگی رعایت کنیم.
به گزارش ایرنا، آیین عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته با حضور پرشور مردم نمازگزار در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.
رهبر معظم انقلاب امسال را به نام سال رونق تولید نامگذاری فرمودند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.