حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در نشست مجمع نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی که با حضور معاون استاندار و مدیران ارشد دستگاه‌های نظارتی استان برگزار شد افزود: نظام ما بر اساس اسلام و انقلاب است لذا بایستی عمل ما نیز طبق اسلام باشد.

وی ادامه داد: اگر عمل طبق اسلام می‌بود مردم مشکلی نداشتند و یا شرایط به گونه‌ای نمی‌بود که یک عده پول پارو کنند و یک عده دیگر سر در زباله دان‌ها فرو برده تا روزی فرزندانشان را در بین زباله‌ها پیدا کنند، این شرایط نباید وجود می‌داشت.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: از حضور و نظرات همه بزرگوارانی که در این نشست حضور دارند و از اینکه این مجموعه زیر یک سقف قرار گرفتند و حرف‌هایشان را به یکدیگر منتقل می‌کنند، قدردانی می‌کنم زیرا قبل از آنکه زیر این سقف قرار بگیریم همه ما زیر سقف قانون قرار داریم و به یکدیگر مرتبط هستیم و از یکدیگر جدا نیستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی عنوان کرد: قوای سه گانه، نیروهای نظارتی و اطلاعاتی حضور دارند و قانون هم این دستگاه‌ها را به یکدیگر مرتبط کرده است، اما آنچه مهم بوده انگیزه و جدیّت است.

وی با بیان اینکه در جامعه با مشکلات زیادی مواجه هستیم که قابل حل است گفت: قوای سه گانه‌ای که قانونگذار آنها را تعیین کرده به این معنی است که اگر هر کدام به وظیفه خود عمل کنند، هیچ کاری بر روی زمین نمی‌ماند و اگر نیروهای نظارتی، اطلاعاتی و حراست‌ به صورت جدی و به موقع عمل کنند، هیچ زمانی مسئولی تنبل و یا پرتوقع بار نمی‌آید بلکه خود را خدمتگزار مردم خواهد دانست.

وی با اشاره به اینکه قانون سقفی دارد که همه دستگاه‌ها در زیر آن قرار دارند یادآور شد: اینکه چرا مردم شکایت خود را به دفتر ما ارائه می‌دهند را باید از خود آنها پرسید زیرا ما نه قاضی، نه جزو قوای سه‌گانه و نه نیروی اطلاعاتی و بازرسی و نه دیوان محاسبات هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی  افزود: نیروهای اجرایی کاملا آمادگی خود را اعلام کرده‌اند که در بخش‌های گوناگون همکاری داشته باشند و مسائل به صورت تحقیقی مورد ارزیابی قرار گیرد که این جمع‌بندی بر عهده بازرس خراسان جنوبی قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: هر بخشی دارای یک مدیر است لذا اگر تخلفی صورت گیرد اولین فردی که باید پاسخگو باشد خودِ مدیر آن مجموعه است، اما  چطور می‌شود که یک مدیر از زیر مجموعه خود بی‌اطلاع باشد و خلاف قانون صورت گیرد و حق مردم و مسئولان ضایع شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم که در دو نشست آینده این جریان تعقیب شود و سپس به خود شما مسئولان واگذار شود، اما وقتی مردم به دفتر ما مراجعه می کنند مجبور هستیم مشکلات آنان را پیگیری کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.