آیت الله عبدالکریم عابدینی روز دوشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید که به صورت نمادین در دبیرستان پسرانه علامه جعفری برگزار شد، افزود: خداوند بنیانگذار علم و دانش و معرفت است و انبیای الهی نیز بهترین مشق زندگی را به انسان‌ها آموختند.

وی با بیان اینکه نزول نخستین آیات قرآن کریم با موضوع علم و دانش نشان دهنده جایگاه والای تعلیم و تربیت در دین اسلام است، اضافه کرد: قرآن کریم منبع غنی و ارزشمند علم و دانش است و توسل و تمسک به آیات ارزشمند قرآن کریم و حقایق نهفته در آن سعادت واقعی بشر را تضمین می‌کند.

امام جمعه قزوین با تاکید بر تلاش انبیا برای راهنمایی انسان‌ها، گفت: تمام انبیای الهی برای جلوگیری از نابودی جهل و نادانی تلاش کرده و در صدد بسط عدالت بوده اند و امروز باید همه قدردان آنها باشیم.

آیت الله عابدینی، عقل، دین، ادب، حیا و خوشرویی را پنج عامل رسیدن به لذت و آرامش در زندگی عنوان کرد و از دانش آموزان خواست با عمل به این چند عامل در جهت نشاط معنوی خود و جامعه حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین با بیان اینکه روی‌گردانی از دین، استرس و نا امیدی را برای انسان به همراه می‌آورد، افزود: عقل در بستر دین رشد می‌کند و دین در نگاه عقل ارزش‌ و عظمت بیشتری خواهد یافت.
۷۳۸۸*۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.