به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در نشست ماهانه ائمه جمعه استان قزوین با تاکید بر اینکه ائمه جمعه رسالت بسیار مهمی در عرصه نماز برعهده دارند،اظهار کرد: نماز جمعه در آیات، روایات و در کلام رهبری جایگاه والایی دارد و به همین خاطر مسئولیت و رسالت ائمه جمعه در این حوزه بسیار مهم و جدی است.
وی تصریح کرد: خداوند می‌فرماید نماز انسان‌ها را از فحشا و منکر باز می‌دارد و باید تلاش کنیم تا فرهنگ اقامه نماز و نماز جمعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا هر روز شاهد کم رنگ شدن منکرها و پر رنگ شدن معروف‌ها باشیم.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه همه ائمه جمعه افرادی مردمی هستند، خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که ارتباط و تعامل ائمه جمعه استان با مردم بسیار خوب و همراه با اخوت و برادری است و این‌ها مصادیقی از مردمی بودن این قشر است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با تاکید بر اینکه ائمه جمعه در خطبه های خود به شکل جامع و کامل به همه مسایل بپردازند و به مطالبی که بیان می کنند اشراف لازم داشته باشند،یادآور شد: هر کدام از مسائل منطقه‌ای،ملی و استانی و همچنین موضوعات مربوط به جهان اسلام ‌باید سهم حکیمانه‌ای را در نگاه‌های ائمه جمعه داشته باشد و نباید یک حوزه بیشتر از سایر حوزه‌ها مورد توجه قرار گیرد و به حوزه‌ای توجه نشود.
نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست میهمان ائمه جمعه بودند و گزارشی از پیگیری‌های مجمع نمایندگان در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، راه سازی، بودجه، آب آشامیدنی و بهداشت استان ارائه کردند.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.