معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش روز یکشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران افزود: این رویداد بین المللی به عنوان نشست تخصصی سرمایه گذاری گردشگری کشور، با حمایت و همکاری معاونت محترم سرمایه گذاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،مشارکت کشورهای عضو اکو و همت سازمان منطقه برگزار می شود.  

مجید ملانوروزی، شناسایی و معرفی عوامل موثر بر سرمایه گذاری درحوزه گردشگری، معرفی ظرفیتها و فرصتهای سرمایه پذیری در ایران و کشورهای عضو اکو، شناسایی روشهای جذب گردشگر، تامین منابع مالی توسعه  صنعت گردشگری، تبادل دانش تخصصی و بررسی راهکارهای نوین جذب سرمایه و سرمایه گذار در توسعه صنعت توریسم را از جمله اهداف این رویداد ذکر کرد. 

 وی، رویداد سازی و برگزاری نشستهای بین المللی در کنار برندینگ را یکی از نیاز های و راهکارهای موثر در توسعه و تقویت صنعت گردشگری، بهره برداری از ظرفیتهای فرهنگی، معرفی فرصتهای سرمایه گذاری، درک مشترک بین اقوام و ملل و افزایش همکاریهای منطقه ای و جهانی بویژه تعامل سازنده با کشورهای همسایه ذکر کرد و افزود: علاوه بر این اهداف کلان،برگزاری نشست تخصصی سرمایه گذاری گردشگری کشورهای عضو اکو در کیش فرصتی مغتم برای معرفی ظرفیتهای بی بدیل  این جزیره و شناخت جهانی از زیرساختهای مناسب این منطقه برای جذب سرمایه در بخشهای مختلف گردشگری بویژه گردشگری سلامت است. 

 ملانوروزی، وجوه مشترک فرهنگی و آیینها از جمله نوروز را یکی از زمینه های مناسب و فراگیر برای رویداد سازی و تعاملات منطقه ای با کشورهای مختلف از جمله کشورهای عضو اکو ذکر کرد و افزود:  این امور در یکسال اخیر مورد توجه معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد قرار داشته و در این زمینه برنامه ریزی شده است.

 همچنین مدیرعامل شرکت برگزار کننده این رویداد گردشگری طی سخنانی گفت: گردشگری درحال تبدیل شدن به یکی از ارکان اقتصادی و تجاری جهان است و برنامه ریزان و سیاستگذاران توسعه، از صنعت گردشگری به عنوان رکن توسعه پایدار یاد می کند. 

 علی رجب زاده، افزود: نشست تخصصی سرمایه گذاری گردشگری کشورهای عضو اکو در واقع  نقطه عطف دغدغه های مشترک موسسه فرهنگی اکو، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان منطقه آزاد کیش است.

 وی برگزاری همایش مشترک تحصصی مدیران گردشگری کشور و مقامهای کشورهای عضو اکو، برپایی کارگاههای تخصصی مدیران و فعالان صنعت گردشگری، برگزاری میزهای مشترک استانی با حضور سرمایه گذاران ، مدیران دولتی و مقامهای اکو، نشستهای همکاری سرمایه گذاری بین المللی و جلسه های مشترک هم افزایی و تبادل دانش گردشگری را از سرفصل های برنامه ای نشست (سمپوزیوم )  تخصصی کشورهای عضو اکو در کیش عنوان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.