امیدذاکری به مناسب آغاز نهضت درختکاری به مناسبت ۱۴آذرماه و در مراسم کاشت این درختان افزود: طرح طرح نهضت «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» در آغاز شده و به مدت یک هفته جریان دارد.

وی ادامه داد: برای کاشت درختان در سالجاری ۷۰۰هکتار زمین پیش بینی شده که با مشارکت مردم ،همکاری سازمانها ونهادهای هرمزگان با محوریت کاشت نهال حرا اجرا می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در این آئین گفت:اجرای طرح نهضت نهال کاری سهم بسزایی در کاهش آلودگی هوا و ایجاد محیطی شاداب در جامعه دارد.

ایرج حیدری افزود: هرمزگان یکی از استان های متمایز در داشتن جنگل های حرا در کشور در حوزه سواحل و جزیره هاست.

وی ادامه داد: توسعه جنگل های حرا با توجه به فواید زیست محیطی آن ضروری است و وجود سواحل گسترده در شرق، غرب، مرکز و جزیره های استان شرایط را برای توسعه این جنگل ها مهیا کرده است.

به گفته  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، کاشت نهال حرا در سواحل بندرعباس زیبایی خاصی به آن خواهد داد و در جذب گردشگر تاثیر گذار خواهد بود.

حیدری تصریح کرد: جنگل های حرا نقش بسزایی در کاهش آلودگی مناطق ساحلی دارند و این مهم توسعه این جنگل ها را اجتناب ناپذیر کرده است.

جنگل های حرا محل زیست برخی از آبزیان دریایی نظیر میگو است و این نهال کاری زمینه ای برای افزایش تولید میگو طبیعی در هرمزگان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.