به گزارش ایرنا، سعید باستانی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه در تربت حیدریه افزود: در چنین فضا و بستری است که اصحاب رسانه می توانند به هدایت افکار عمومی بپردازند زیرا خبر در ذات خود پویایی و تحول را در جامعه به وجود می آورد.
وی همچنین به وضعیت کارخانه فولاد رخ تربت حیدریه پرداخت و اظهار داشت: احداث این کارخانه پس از اخذ مجوزهای زیست محیطی مرداد ماه پارسال آغاز شد و تا ۲ سال دیگر به بهره برداری می رسد و این بدان معناست که تا ۲ سال آینده ۲ هزار فرصت شغلی جدید در این شهرستان ایجاد می شود.

وی گفت: هر چند منطقه رخ یکی از قطب های کشاورزی ایران است اما محل دقیق کارخانه فولاد در جایی قرار گرفته که جنس زمین آن آهکی و غیرقابل کشت حتی به صورت دیم است.
وی افزود: بر این اساس بالغ بر یکصد قطعه بتنی شمع گذاری تا عمق ۸۰ متری زمین برای نصب سازه ها کار گذاشته شده تا زمین مقاوم شود و این از دایره انصاف به دور است که بگوییم این کارخانه اثرات تخریبی بر کشاورزی به بار خواهد آورد.
باستانی همچنین سفر مسئولان کشوری به تربت حیدریه را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: شایسته است خبرنگاران از این سفرها استقبال کنند و حتی به عنوان یک مطالبه از مسئولان و مدیران شهرستانی درخواست افزایش این سفرها را داشته باشند.
وی گفت: در طول سه سال گذشته با برنامه ریزی های صورت گرفته و با توجه به نیاز شهرستان، اقدام به هماهنگی برای حضور مسئولین کشوری به شهرستان کردیم تا بتوانند از نزدیک با خواسته ها و مطالبات مردم این خطه آشنا شوند.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به موضوع اشتغال در شهرستان اشاره کرد و افزود: با سرمایه گذاری های صورت گرفته در بخش های صنعت و کشاورزی که رقمی در حدود صد هزار میلیارد ریال است شاهد نتایج آن ظرف ۲ سال آینده خواهیم بود.
وی همچنین اظهار داشت: نبود نظام هماهنگ در کشور مشکلات عدیده ای را در همه بخش ها و حوزه ها ایجاد کرده و اکنون بزرگترین مشکل نظام بانکی است که باید هرچه زودتر اصلاح شود که در صورت تصویب، بانک مرکزی زیر نظر سه قوه اداره خواهد شد.
۱۷ مرداد به مناسبت شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزارشریف افغانستان روز خبرنگار نامگذاری شده است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری مشهد واقع است.

۷۰۷۹/ ۶۱۲۱/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.