علیرضا اورنگی روز سه شنبه در نشست رفع تداخل زمین های ملی و کشاورزی در هرمزگان گفت: ۳۷ هزار اعتراض به صدور پلاک وجود دارد و از مجموع ۳۷۰ هزار هکتار، معادل ۴ درصد آنها تغییر کاربری داده شده است.

وی ادامه داد: دستگاه های نظارتی باید سرعت بررسی زمین های ملی و کشاورزی را بیشتر کنند تا مردم بدون نگرانی برای دریافت اسناد اقدام کرده و از معافیت های دولت نیز بهره ببرند تا کمتر شاهد اعتراض ها در خصوص اختلالات زمین ها باشیم.

وی اظهار داشت: به دلیل اینکه صدور سند در اولویت برنامه های دولت است، لذا باید پلاک های زمین های ملی و کشاورزی که تداخل داشته و یا ندارند مورد بررسی قرار گرفته و در اولین فرصت سند صادر شود.

رییس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اهمیت سواحل مکران برای دولت خاطر نشان کرد: بخش عمده ای از این سواحل در هرمزگان قرار دارد که با توجه به مهم بودن آن در برنامه ها، برای ۷۰۰ کیلومتر سند مالکیت دولتی صادر شده است.

اورنگی با تاکید بر پیگیری های دولت مبنی بر تسریع صدور سندهای مالکیت برای سواحل مکران ادامه داد: دولت تدبیر و امید به طور جدی این موضوع را دنبال می کند و در اولویت برنامه های خود قرار داده که جزو مصوبات شورای عالی توسعه سواحل مکران نیز هست.

افزون بر ۲۶ هزار هکتار از زمین های هرمزگان رفع تداخل می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: تداخل های زمین های ملی، تنش های اجتماعی بسیاری را به همراه داشته است و هرمزگان هم با ۲۶ هزار هکتار چنین مشکلی دارد که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته رفع می شود.

علی باقرزاده اضافه کرد: امروز تصرف زمین های دولتی به معضل تبدیل شده و مردمی که سند کاداستری خود را طبق نقشه ها دریافت نکرده اند نمی توانند تسهیلات دریافت کنند.

وی ادامه داد: مردم باید همکاری بیشتری برای دریافت سند زمین های ملی یا کشاورزی داشته باشند تا مشکلات زودتر حل شود و شاهد افزایش معیشت و آبادی روستاها باشیم.

۵۸۴ پلاک دارای تداخل زمین های ملی در هرمزگان

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی هرمزگان نیز در این نشست بیان داشت: در هرمزگان ۵۸۴ پلاک تداخل دارد که ۱۵۲ پلاک مورد بررسی قرار گرفته است.

عبدالصمد صمصام پور افزود: در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اسناد زمین های منابع طبیعی در کارگروه های استانی بررسی شده و به نتیجه رسیده است.

صدور سند کاداستری برای یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار زمین در هرمزگان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری هرمزگان بیان کرد: از سال گذشته تا کنون برای یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از زمین های استان سند کاداستری صادر شده است.

امید ذاکری تصریح کرد: دربرنامه ۳ ساله آتی برای ۶ میلیون و ۸۰۰ هکتار از زمین های ملی در هرمزگان سند کاداستری صادر می شود.

وی اظهار داشت: صدور سند کاداستری تا ۲ سال آینده به پایان می رسد که در این صورت ۱۷ درصد رفع تداخلات زمین های ملی در استان انجام می شود.

۹۹۴۴/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.