به گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گلستان، مختار مهاجر در نشست اعضای کارگروه صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان اظهار داشت: این صندوق از ابتدای تاسیس ( بهمن سال ۸۶ در استان ) تاکنون توانسته دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال وام به اعضای بخش های مختلف کشاورزی و تشکل ها پرداخت کند.

به گفته وی اعضا و سهامداران این صندوق را اعضای تعاونی تولید، تعاونی روستایی، تخصصی زراعت و باغبانی، دام، طیور، زنبور عسل، شیلات، منابع طبیعی، عشایری، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، مکانیزاسیون، خدمات مشاوره ای و دولت تشکیل می دهند.

مهاجر گفت: ۲۴۰ تشکل زیر پوشش خدمات صندوق توسعه بخش کشاورزی در گلستان مشغول فعالیت هستند.

وی بر تقویت بیش از گذشته صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان گلستان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا استان مرزی و شمالی گلستان یکی از قطب های کشاورزی کشور با فعالیت ۲۴۰ هزار بهره بردار به شمار می رود.

 سالانه بیش از ۹۲ نوع گیاه زراعی و باغی در این خطه تولید می شود که بیشترین آن با افزون بر یک میلیون تن به گندم اختصاص دارد.

گندم، دانه های روغنی همچون کلزا، سویا، آفتابگردان و پنبه، توتون، پیله تر ابریشم و زیتون از جمله محصولات شاخص گلستان و دارای رتبه در کشور است.

گلستان با وسعت افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع، علاوه بر۶۶۷ هزار هکتار زمین کشاورزی، ظرفیت هایی همچون ۳۰ هزار هکتار باغ، ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار عرصه جنگلی، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، افزون بر ۱۲۰ کیلومتر ساحل، بیش از سه میلیون واحد دامی و بیش از یکهزار واحد مرغداری دارد.

در تولید محصولات زراعی، باغی و دامی گلستان از حدود ۳۳ هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی استفاده می شود.

طبق گزارش رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان، تولید سال زراعی قبل این استان چهار میلیون و ۹۵۰ هزار تن محصول بود.

در این استان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در۳۳ نقطه شهری و یکهزار و ۷۵ روستا مستقرند که ۷۴ درصد اقتصاد آنان اعم از مستقیم و غیرمستقیم بر پایه کشاورزی و دامپروری استوار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.