محمد رحیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای طرح رفع تداخل اراضی مورد اختلاف بین کشاورزان و اداره منابع طبیعی، سه پلاک در روستاهای گوشخانی، عباس آباد و ورگه ویر رفع تداخل شد.

وی افزود: این سه پلاک به مساحت ۶۰ هکتار اراضی کشاورزی بودند که به اشتباه جزو اراضی ملی قرار گرفته بودند که بعد از مطالعات انجام شده، تفسیر نقشه های هوایی، بازدیدهای میدانی و جلسات برگزار شده در نهایت رفع تداخل شده و به حالت اولیه خود (زمین های کشاورزی) برگشت.

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد اجرای پروسه رفع تداخلات را طولانی اعلام کرد و گفت: اجرای این طرح از سال ۸۴ در شهرستان آغاز شده و تاکنون ۱۱ پلاک به مساحت ۸۸۲ هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده است و صاحبان این پلاک های می توانند بدون هیچ مشکلی به کارهای مربوط به کشاورزی بپردازند.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح باعث رفع اختلافات بین کشاورزان و باغداران با منابع طبیعی می شود و از ایجاد پرونده های قضایی جلوگیری می کند و در نهایت حق به حقدار می رسد.

رحیمی یادآور شد: تعداد هشت پلاک دیگر برای رفع تداخل آماده ارسال به جلسه کمیته فنی است که در صورت تصویب در کمیته فنی و کمیسیون استان از ملی به زراعی و کشاورزی تغییر وضعیت خواهد یافت.

وی افزود: تعداد ۲۱ پلاک دیگر که مورد اختلاف بین کشاورزان و منابع طبیعی است کارهای مربوط به نقشه برداری هوایی و بازدیدهای میدانی آنها آغاز شده که امیدواریم این ۲۱ پلاک نیز رفع تداخل شود.

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد گفت: اخیرا نیز تعهد رفع تداخل ۱۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به مدیریت جهاد کشاورزی اعلام شده است که در مرحله برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار است و تمام شهرستان سروآباد را پوشش می دهد.

رحیمی یادآور شد: اعضای کارگروه رفع تداخلات شهرستان سروآباد متشکل از مدیریت جهاد کشاورزی، اداره منابع طبیعی سروآباد، اداره ثبت اسناد مریوان و اداره امور مالیاتی است که پرونده های مورد اختلاف بین زارعین و منابع طبیعی در این کارگروه به صورت ویژه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

شهرستان سروآباد در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

۷۳۵۴ / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.