پیمان قمری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کاداستر فهرست مرتب شده اطلاعات مربوط به قطعات زمین است که مشخصه های زمین مانند اندازه، کاربری و مشخصات رقومی، ثبتی و حقوقی را در اختیار ما قرار می دهد.
وی افزود: در شهرستان بیجار در راستای اجرای این طرح، دو پلاک به مساحت سه هزار و 450 هکتار در دست انجام است همچنین سه پلاک به مساحت هشت هزار و 400 هکتار در مرحله نقشه برداری اولیه است.
مدیرجهاد کشاورزی بیجار با اشاره به اینکه هفت پلاک به مساحت 18 هزار هکتار برای قرار گیری در نقشه برداری به کمیسیون رفع تداخل استان معرفی شده است گفت: اجرای طرح کاداستر در واقع تهیه دقیق مشخصات زمین و ثبت کامل مشخصات مالکان در سندهایی موسوم به سند تک برگ است که می تواند در کاهش جرائم مربوط به امور ملکی مانند سندسازی، تصرفات غیر مجاز و فروش مال غیر، موثر باشد.
قمری افزود: کارگروه رفع تداخل اراضی زراعی شهرستان متشکل از ادارات جهادکشاورزی، منابع طبیعی، ثبت اسناد و اقتصاد و دارایی است.
وی اضافه کرد: این دستگاه ها وظیفه رفع همپوشانی قوانین و مقررات موازی، اصلاح سوابق، نقشه ها، اسناد و تبادل اطلاعات در مورد نقشه های کاداستر اراضی کشاورزی و نقشه های اراضی رفع تداخل که در نهایت منجر به صدور اسناد تک برگی اراضی کشاورزی می شود را بر عهده دارند.
وی با اشاره به اینکه کاداستر در آینده تمامی روستاهای شهرستان را تحت پوشش قرار می دهد افزود: تثبیت مالکیت زمین های کشاورزی، ایجاد اعتماد در نقل و انتقالات، مدیریت و استفاده بهینه از زمین، کاهش مناقشات مربوط به زمین، رفع تداخل اراضی کشاورزی با اراضی ملی، پاسخ سریع به استعلامات کشاورزان، سنددار کردن اراضی زراعی و حفظ و حراست از اراضی ملی از اهداف اصلی این طرح است.
مدیر جهاد کشاورزی بیجار گفت: علاوه بر کارشناسان امور اراضی شهرستان، سامانه ارتباطات مردمی حفاظت از اراضی کشاورزی (131) آماده مشاوره، پاسخویی به سوالات و دریافت گزارش های مردمی در خصوص تخلفات حوزه امور اراضی است.
6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.