دکتر " احمدآقا نگهی" روز شنبه ضمن توصیه های یاد شده در پاسخ به ایرنا درباره تعداد بیماران مبتلا به آلزایمر در هرمزگان گفت: درباره بیماری های تحلیل بَرَنده مغز مانند آلزایمر، هیچ آمار و پایش جغرافیایی وجود ندارد اما روزانه افرادی در سنین مختلف به دلیل ترس یا احتمال ابتلا به آلزایمر و یا مشاهده نشانه های آن، به متخصصان مغز و اعصاب استان مراجعه میکنند.

این متخصص مغز و اعصاب داخلی افزود:امکان ابتلای افراد زیر ۶۰سال به این بیماری بین یک تا دو درصد است اما این احتمال در افراد بالای ۸۰سال به ۴۰درصد افزایش می یابد.

عضو هیات علمی دانشکده پزشکی هرمزگان اضافه کرد:کمبود ویتامین "ب" یا برخی اختلال ها در عملکرد کلیه ها و کبد ممکن است موجب بروز نشانه های آلزایمر شوند و برخی بیماری ها مانند افسردگی، تومور مغزی یا سل مغزی نیز علائم آلزایمر را تقلید میکنند.

آلزایمر شایع‌ترین نوع زوال عقل است که حافظه، افکار، مهارت‌های کلامی و قضاوت، درک مطلب و به طور کلی عملکرد شناختی بیمار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بیست و یکم سپتامبر (۳۰شهریور) به منظور افزایش آگاهی در مورد آلزایمر و یادآوری روش‌های پیشگیری از این بیماری، روز جهانی آلزایمر نام گرفته است.
شعار امسال، مرا به خاطر بیاور " Remember Me" انتخاب شده است.

۲۰۹۴ /۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.