معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان اظهار داشت: درآمدهای ارزی ناشی از صادرات میگو به چرخه اقتصاد کشور بازگردد تا این مهم زمینه ساز کاهش اتکا کشور به درآمدهای نفتی شود.

ایرج حیدری عصر دوشنبه در نشست تخصصی نمایندگان بورس با مدیران و بخش خصوصی استان با محوریت عرضه میگو در بورس، افزود: عرضه میگو در بازار بورس زمینه ساز رونق بیش از پیش صنعت میگو در هرمزگان می شود.

وی تصریح کرد: فعالان صنعت پرورش میگو از ظرفیت بازار بورس برای فروش محصولات تولیدی خود نهایت بهره را ببرند و این بازار می تواند بسیاری از دغدغه های تولید کنندگان در زمینه بازاریابی محصولات تولیدی آنها را برطرف نماید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان تصریح کرد: واگذاری اراضی مختلف برای پرورش میگو و ارائه تسهیلات به متقاضیان پرورش میگو با هدف افزایش درآمدهای ارزی است و این مهم با تلاش محقق گردد.

حیدری ادامه داد: با تلاشهای صورت گرفته از سوی مدیریت عالی استان، جهاد کشاورزی و شیلات و سایر دستگاه های اجرایی، صنعت میگو در هرمزگان در حال شکوفایی است و زمینه ساز تحقق سال رونق تولید در هرمزگان خواهد شد. 

وی با بیان اینکه میگو به واسطه ارزش غذایی بالا دارایی ظرفیت های صادراتی بسیاری است، گفت: عرضه میگو در بورس روند بازاریابی  این محصول را در سطح ملی و بین‌المللی تسهیل خواهد کرد.

هرمزگان محور پرورش میگو در منطقه جنوب کشور است و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته برای تولید ۱۰۰ هزار تن میگوی پرورشی تا سال ۱۴۰۰ در این منطقه هدف گذاری شده است.

بیش از ۲ هزار و ۸۳۰ هکتار از زمین‌های پرورش میگو در هرمزگان با ۱۵ سایت و ۲۳۹ مزرعه زیر کشت رفته و هم اکنون ۱۷ مرکز تکثیر میگو در این استان فعال می‌باشد که یک هزار و ۴۰۰ میلیون قطعه بچه میگو تولید کرده‌اند و از این تعداد ۳۲۰ میلیون قطعه به استان‌های دیگر صادر شده است.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.