به گزارش خبرنگار ایرنا؛ نوربخش حاتمی عصر شنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان کرمانشاه به ریاست استاندار در سرسرای تدبیر استانداری؛ میزان سرمایه گذاری برای ایجاد این تعداد شغل را 436 میلیارد تومان اعلام کرد.
او میزان تعهد اشتغال این سازمان در سال 97 را نیز سه هزار و 746 نفر ذکر کرد و گفت: سال گذشته چهار هزار و 124 شغل در بخش کشاورزی استان ایجاد شد یعنی 121 درصد رشد داشتیم و بیش از میزان تعهد شغل ایجاد کردیم.
وی این میزان اشتغال را علاوه بر برنامه سه ساله سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در بخش اشتغال دانست و گفت: براساس برنامه سه ساله بیش از 74 هزار شغل در زیربخش های مختلف کشاورزی در استان ایجاد می شود.
به گفته او، براساس این برنامه سالانه حدود 24 هزار و 700 شغل در استان کرمانشاه در بخش کشاورزی ایجاد می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در ادامه به تشریح تولیدات استان در بخش های مختلف کشاورزی اشاره کرد و گفت: امسال 19 هزار و 200 تن ماهی در استان تولید شد که براساس برنامه این میزان به 30 هزار تن می رسد.
حاتمی، همچنین یادآوری کرد که میزان تولیدات بخش زراعت نیز اکنون سه میلیون و 500 هزار تن است که براساس برنامه به پنج میلیون تن می رسد.
به گفته وی، تولیدات باغی نیز از 33 هزار تن فعلی به 49 هزار تن افزایش خواهد یافت و سطح کشت گیاهان دارویی نیز از سه هزار و 136 هکتار فعلی به 6 هزار هکتار با تولید 12 هزار تن افزایش می یابد.
او بر همکاری بانک ها در تحقق برنامه های اشتغال دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت: بخشی از منابع مورد نیاز برای اجرای این برنامه ها از محل تسهیلات بانکی تامین می شود که نیازمند همکاری بانک ها هستیم.
کرمانشاه بیش از 950 هزار هکتار زمین زراعی دارد که سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.