به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدارهای نوروزی خود با مدیران و مسئولان استان با بیان اینکه کار جهادی کردن امروز باید در اولویت قرار گیرد افزود: در بسیاری از مسائل باید همه مدیران و مسئولان حضور پیدا کرده و برای پیشرفت، نقشه راه طرح ریزی کنند.
وی گفت: در طول این مدت توفیقاتی حاصل شده است اما نسبت به قشر روستایی که به قناعت عادت کرده اند با توجه بیشتر باید آنها را از حالت رکود خارج کرد و شرایط را تغییر داد تا نسبت به زحمتی که می کشند درآمدی نیز عایدشان شود.
امام جمعه بیرجند بیان کرد: در رونق تولید بخشی از مسائل حین کار و بخشی از مسائل به بعد از تولید بر می گردد و طی سال های گذشته شیوه های نامطلوبی را داشته ایم که نه در میزان تولید همکاری خوبی صورت گرفته است و نه در بازاریابی و این موارد نشانه ی بی برنامگی است که برای کشور سم به حساب می آید.
وی گفت: 40 سال تجربه کسب کرده ایم لذا باید با تفکری درست پیش رفت، زیرا اینگونه عمل کردن شایسته کشوری نیست که از نظر آرمانی در سطح جهان حرفی برای گفتن دارد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: رونق خود به خود به وجود نمی آید بلکه نیازمند چرخه قابل اعتمادی است که باید بین مسئولان و مردم شکل گیرد.
وی اظهار داشت: سال ۹۷ مشکلاتی در بحث حمل و نقل و همچنین بازار به وجود آمد اما قابل پیش بینی و پیشگیری بود، وقتی قشر زحمتکش کامیونداران پنج سال با نرخ ثابت کار می کنند اما قیمت باقی قطعات افزایش چشمگیری پیدا می کند، پیش بینی می شود که نارضایتی هایی را به دنبال داشته باشد لذا بهتر بود قبل از اینکه آنها واکنشی نشان می دادند مسئولان مشکلاتشان را برطرف می کردند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: می شود خوب پیش بینی و عادلانه عمل کرد؛ بازار را نیز می توان کنترل و مدیریت کرد اما وقتی نظارت ها رها شود و افراد مشاهده کنند تنها یک قشر خاص سود می برند قطعا بازار دچار آشفتگی می شود.
وی افزود: اگر مسئولان به موقع افراد سودجو را مدیریت کنند دیگر شاهد اعتراض دیگر افراد نخواهیم بود.
وی اظهار داشت: ما با کمبود مدیریت مواجه هستیم نه کمبود اجناس، امروز هرچه بخواهیم وجود دارد اما مردم به دلیل اینکه از نظر روانی آسیب دیده اند چند برابر نیازشان خرید می کنند و احتکار خانگی را به وجود می آورند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: از زمان قدیم ویژگی های فرهنگی خراسان جنوبی زبانزد عام و خاص بوده و هست و امروز متأسفانه به عنوان کار فرهنگی، پیش چشم من و شما در حال تغییر فرهنگ غنی‌مان هستند.
وی افزود: آنچه اکنون به عنوان فرهنگ خراسان جنوبی مطرح می کنند تغییر یافته فرهنگ ناب استان است، لذا باید حواسمان جمع باشد.
امام جمعه بیرجند بیان کرد: رسانه ملی را نمی توان با دیگر رسانه ها قیاس کرد، هر مسئله ای که دچار آسیب شود با یک سرمایه گذاری جدید قابل بازسازی است و در تحمیل جنگ ۸ ساله، خیلی از شهرها و روستاها نابود و مجددا احیا شدند، اما اگر فرهنگ تغییر پیدا کند به هیچ وجه قابل بازسازی نیست لذا حداقل کاری که می توانیم انجام دهیم، این است که آنچه بوده را حفظ کنیم.
وی گفت: مسئولیت امانتی در دست من و شماست، بنابراین یا نباید مسئولیتی را بپذیریم یا اگر قبول می کنیم باید این امانت را حفظ کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: کشتن وقت یعنی کشتن عمر مردم لذا باید همسو با آرمان های انقلاب و اسلام حرکت کنیم و مقابل آنها که به حق دیگران تجاوز می کنند ایستادگی کنیم و نسبت به آنچه در منطقه می گذرد و مظلومین را قتل عام می کنند، ساکن ننشینیم.
وی افزود: همه ما مسئول هستیم و اگر چنانچه دنیا در مقابل ستم ستمگران سکوت کند، آنها بر همه ی ملت ها مسلط می شوند، اما اگر جامعه را بیدار نگه داریم زمین گیر خواهند شد.
بنابراین گزارش مدیران کل جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، صدا و سیما، کتابخانه های عمومی و صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی امروز (چهارشنبه) در سال نو با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.