رییس اداره جهاد کشاورزی سردشت در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این شهرستان از پتانسیل بالایی در امر صادرات محصولات کشاورزی برخوردار بوده و این برنامه هم در راستای نیل به اشتغال پایدار در منطقه برگزار شده است.
احمد علیپور گفت: هدف از ورود به کشت های گلخانه ای، روند صعودی افزایش جمعیت، کاهش منابع آبی، نیاز مردم به منابع غذایی و سرمایه گذاری و تولید بیشتر در واحد سطح محسوب می شود که بازدهی آن به مراتب بیشتر از زراعت است.
وی امکان بهره برداری از زمین در شرایط نامساعد، امکان تولید خارج از فصل به صورت پایدار و اشتغالزایی برای کشاورزان را از دیگر مزایای کشت و تولید محصولات گلخانه ای عنوان کرد.
رییس اداره جهاد کشاورزی سردشت گفت: در این کارگاه آموزشی، مقدمه کشت و انواع آن، شکل سازه و اسکلت بندی گلخانه ها، عملیات کاشت و داشت و برداشت محصولات، مشکلات و نواقص اجرای طرح های گلخانه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
علیپور با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد در اجرای طرح های گلخانه ای با جهاد کشاورزی این شهرستان همکاری خواهد داشت، بیان کرد: بر همین اساس تفاهم نامه ای با این واحد دانشگاهی منعقد شده است تا در اجرای طرح ها و کارگاه های آموزشی همکاری داشته باشند.
وی اضافه کرد: این تفاهم نامه در 12 بند منعقد شده است که برگزاری سمینارهای آموزشی، فعالیت های پژوهشی و بهره گیری از امکانات واحدهای گلخانه ای دانشگاه آزاد مهاباد از جمله مفاد آن به شمار می رود.
وی بیان کرد: این مدیریت همچنین از طریق ارایه تسهیلات روستایی و عشایری با کارمزد چهار درصد آماده حمایت از کشاورزان و علاقه مندان به فعالیت در این حوزه است.
به گزارش ایرنا مجموع اراضی کشاورزی شهرستان سردشت 28 هزار هکتار است که از این میزان هشت هزار هکتار سطح زیر کشت باغ ها است و حدود 17 هزار هکتار اراضی زراعی می باشد.
عمده ترین محصول باغ های سردشت با پنج هزار هکتار انگور دیم است.
7562/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.