به گزارش خبرنگار ایرنا، بیش از 56 میلیارد و 238 میلیون ریال اعتبار برای 57 طرح بخش کشاورزی این شهرستان هزینه شده که کشت گیاهان دارویی، تولید و پرورش قارچ خوراکی، تهیه لوازم مخصوص کشاورزی، اجرای طرح آبیاری تحت فشار، لایه روبی قنات ها و پروش دام سبک و سنگین از جمله این طرح هاست.
مدیر جهاد کشاورزی بیجار روز یکشنبه در حاشیه بهره برداری از این طرح ها به خبرنگار ایرنا گفت: امسال در راستای اشتغالزایی روستایی و تثبیت شغل در بخش کشاورزی 40 میلیارد و 920 میلیون ریال برای این شهرستان مصوب شد که تا کنون با توجه به استقبال متقاضیان بیش از 56 میلیارد و 238 میلیون ریال اعتبار جذب شده است.
پیمان قمری افزود: از این میزان اعتبارحدود یک میلیارد و 728 میلیون ریال سهم دولت، 39 میلیارد و 192 میلیون ریال سهم تسهیلات پرداخت شده اشتغال پایدار روستایی و 15 میلیارد و 318 میلیون ریال آورده سرمایه گذاران است.
وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و نقش آن در افزایش سرانه در آمد مردم، گفت: بیش از 30 طرح در حوزه ایجاد جایگاه دام، تهیه و پرورش دام در کارگروه اشتغال پایدار روستایی مورد تصویب و با جذب اعتبار به بهره برداری رسیده است.
قمری خاطر نشان کرد: با بهره برداری 57 طرح بخش کشاورزی در دهه فجر، 116 فرصت شغلی جدید و اشتغال 130 نفر نیز تثبیت می شود.
کردستان با بیش از یک میلیون و 110 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد باغی و زراعی وجود دارد و سالانه بیش از 2.5 میلیون تُن انواع محصولات کشاورزی (زراعی، باغی) برداشت می شود.
در این استان در مجموع 38 هزار هکتار انواع باغ های محصولات هسته دار و بدون هسته وجود دارد و سالانه بیش از 270 هزار تن انواع محصولات باغی در استان برداشت می شود.
9943/ 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.