فرماندار تنگستان روز یکشنبه در نشست توسعه اقتصادی و اشتغال روستایی بخش دلوار شهرستان تنگستان گفت: با توجه به سیاست دولت و مدیریت ارشد استان با پرداخت و جذب اعتبارات بخش اشتغال روستایی تحول خوبی در روستاها به وجود آمده است.

عبدالحسن رفیعی پور افزود: شهرستان تنگستان سال گذشته با پرداخت ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی مقام سوم استان را کسب کرد و تلاش می شود امسال نیز در زمینه رونق اشتغال روستایی گام‌های مثبتی برداشته شود.

وی بیان کرد: برای توسعه و تقویت خدمات زیرساختی در روستاها تاکنون طرح‌های مهم از جمله زمین های چمن مصنوعی، بوستان‌های امید و آسفالت معابر روستایی درهمه روستاهای بالای ۵۰۰ نفر جمعیت اجرا شده است.

رفیعی پور اظهار داشت: یکی از دلایل عمده شکست در طرح ها و برون رفت از تنگناهای اقتصادی در سال‌های گذشته در حوزه مطالعه و انتخاب گروه مشاوره طرح ها بوده که هیچ گونه آشنایی و سنخیتی با مکان اجرای طرح، منطقه و روستای هدف نداشتند.

وی افزود: یکی از قابلیت‌های طرح توسعه اقتصادی و اشتغال روستایی استان بوشهر این است که گروه مطالعاتی و تحقیقاتی آن از نیروهای همین استان و بومی منطقه هستند و همین امر باعت شده نیازی نباشد خیلی از اطلاعات مورد نیاز را از تک تک دهیاران بگیرند.

فرماندار تنگستان تاکید کرد: نگاه دولت تدبیر و امید به توسعه روستاها در بخش های بهداشت، ورزش، راه‌ و عمران روستایی است.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم از منظر فنی و کارشناسی با نشست‌هایی که با بخشداران، دهیاران و روسای دستگاه‌های اجرایی ازجمله صنعت و معدن و جهاد کشاورزی برگزار می‌شود نیازها را بر اساس واقعیت، مشخص و تبیین کرد، می‌توان خیلی از محدودیت‌های موقت را برای ایجاد اشتغال از بین برد.

 فرماندار تنگستان یادآور شد: در بخش دلوار طرح های خوبی در حوزه شیلات و آبزی‌پروری در دست اجراست که باید از همین پتانسیل ها برای برطرف کردن تنگناهای اقتصادی استفاده کرد.

رفیعی پور تاکید کرد: برای توسعه شهرستان لازم است با شناخت نیازهای واقعی و علمی روستاها سند توسعه روستایی را در ۲ بخش دلوار و مرکزی تبیین  به مرحله اجرا رساند نه اینکه این سند تنها وارد ویترین شود و سال‌ها خاک بخورد.

۶۰۴۷/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.