به گزارش ایرنا، مدیر جهادکشاورزی گناوه در این آیین گفت: کشت دانه های کتان با حمایت و راهنمایی و مشاوره کارشناسان این مدیریت باتوجه به بارندگی های خوب فصل زراعی در سطح سه هکتار برای نخستین بار در استان بوشهر به همت یک کشاورز این منطقه انجام و محصول خوبی برداشت می شود.
امان الله حیدری افزود: دانه های کتان برای مصرف غذای پرندگان زینتی استفاده می شود و خریداران زیادی دارد.
خضری کشاورز روستای مجنون که اقدام به کشت دانه کتان کرده و پرورش دهنده پرندگان زینتی است، گفت: باتوجه به اینکه پرندگان زینتی پرورش می دهم، برای تهیه خوراک آنان مجبور بودم به شهرهای دور دست نظیر قم و تبریز عزیمت و تامین کنم که سخت و دشوار بود و تصمیم گرفتم آن را در منطقه خود که زمین های حاصلخیز دارد کشت کنم.
وی افزود: در سال گذشته بصورت آزمایشی اقدام به کشت این محصول کردم که بدلیل نامطلوب بودن بارندگی برداشت خوبی نداشت اما در فصل زراعی جاری باتوجه به بارندگی های مطلوب و حمایت و راهنمایی مهندسان مدیریت جهاد کشاورزی 3 هکتار از زمین های خود را زیرکشت بردم.
وی گفت: پیش بینی می شود که از 3 هکتار کشت شده حدود 4 تن از این محصول تولید شود که در نوع خود بی نظیر است و شمار زیادی از دیگر شهرهای کشور برای خرید اعلام آمادگی کردند.
وی بیان کرد: این محصول در معدود شهرهای ایران کشت می شود و بصورت عمده از کشور کانادا وارد و در اختیار پرورش دهندگان پرندگان زینتی قرار می گیرد.
خضری یادآورشد: قیمت این محصول هم اینک در بازار داخلی بین 300 تا 360 هزارریال در هر کیلوگرم خرید و فروش می شود.
وی گفت: باتوجه به برداشت خوب این محصول تصمیم گرفتم در فصل زراعی آینده بیشتر از میزان کنونی کشت کنم.
روستای مجنون از توابع بخش ریگ شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع و دارای زمین های حاصلخیز است.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.