نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: تمدن نوین اسلامی جز در سایه ایجاد یک امت تشکیل نخواهد شد و کنگره عظیم حج باید به جایی برای امت سازی تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، نماز عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع بندرعباس اقامه شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده با تبریک عید قربان گفت: برگزاری کنگره حج مایه عزت و سربلندی مسلمانان است.

وی با بیان اینکه توجه به نیازمندان در روز عید قربان یک امر ضروری است، اضافه کرد: در کنگره حج تشکیل امت اسلامی بدون توجه به قومیت، نژاد و هر رنگی مورد توجه قرار گیرد.

وی عید قربان را روز تقرب به خداوند متعال دانست و عنوان کرد: عید قربان روز دوری از نفس اماره و تعلقات دنیوی است و هر روز که گناهی در آن نباشد عید است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با اشاره به اینکه برای تشکیل امت اسلامی باید همه کشورهای اسلامی اقدام کنند، تصریح کرد: حج محور همه توجهات اسلام است ودر سایه همین موضوع امت واحده شکل می‌گیرد.

خطیب نماز عید قربان در بخش دیگری از سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: احیای تمدن بزرگ اسلامی با وحدت و همدلی میسر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بر دو اصل اساسی، انسجام امت اسلامی و توجه به آرمان ملت فلسطین و مقاومت اسلامی تاکید دارند.

وی بابیان اینکه بیش از پیش نیاز به مقاومت داریم، گفت: مظهر مقاومت ما قدس شریف است و تا لحظه آخر برای آزادی آن مقاومت می‌کنیم.

امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: ترجیح بند فرمایشات رهبر انقلاب دو نکته بود؛ انسجام ملت اسلامی و آرمان ملت فلسطین و ما امروز بیش از همیشه نیاز به مقاومت داریم و محور این مقاومت قدس شریف است که  به یک آرمان مشترک برای کل مسلمانان تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: ما امرور بیش از هر روز نیاز به وحدت همدلی و هماهنگی امت اسلامی داریم و بیش از همیشه باید به سمت ایجاد یک امت برویم که در آن نژاد، قومیت، مذهب و جریانات سیاسی رنگ می‌بازند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده خاطرنشان کرد: تمدن نوین اسلامی جز در سایه ایجاد یک امت تشکیل نخواهد شد و کنگره عظیم حج باید  به جایی برای امت سازی تبدیل شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.