هرمزگان محور پرورش میگو در منطقه جنوب کشور است و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته برای تولید ۱۰۰ هزار تن میگوی پرورشی تا سال ۱۴۰۰ در این منطقه هدف گذاری شده است.

استاندار هرمزگان شامگاه سه شنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان هرمزگان اظهار داشت: برای این کار باید سرمایه گذاری بخش خصوصی را برای تحقق و ایجاد اشتغال در استان جذب کنیم.

فریدون همتی بیان داشت: باید به دنبال استفاده از روش های ابتکاری و جذب سرمایه‌گذاری مردمی و بخش خصوصی جهت رونق اقتصادی باشیم.

وی تاکید کرد: در کنار آن از سرمایه گذاران عمده نیز جهت فعالیت در پروژه های پرورش میگو در هرمزگان استفاده می شود.

همتی خاطرنشان کرد: لازمه جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد رونق در حوزه تولید،  تسهیل فرآیندها و کاهش زمان صدور مجوزها می‌باشد که دستگاه‌های اجرایی باید در این راستا توجه و همکاری ویژه ای داشته باشند.

استاندار هرمزگان گفت: تمامی مراحل اجرا، واگذاری اراضی و فعالیت پرورش میگو در هرمزگان به شکل ساماندهی شده و هدفمند انجام می شود و محور و اولویت ما استفاده از نیروها و متقاضیان بومی است.

همتی در بخش دیگری از صحبتهای خود خواستار تجزیه و تحلیل دقیق آمار اشتغال و نرخ بیکاری ارائه شده برای استان هرمزگان در فصل بهار سال جاری شد.

وی بیان داشت: با استفاده از ظرفیت و همکاری دانشگاه های استان یک گروه کاری با حضور افراد متخصص در این خصوص تشکیل و به تحلیل آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار در زمینه نرخ بیکاری در هرمزگان پرداخته شود.

بیش از ۲ هزار و ۸۳۰ هکتار از زمین‌های پرورش میگو در هرمزگان با ۱۵ سایت و ۲۳۹ مزرعه زیر کشت رفته و هم اکنون ۱۷ مرکز تکثیر میگو در این استان فعال می‌باشد که یک هزار و ۴۰۰ میلیون قطعه بچه میگو تولید کرده‌اند و از این تعداد ۳۲۰ میلیون قطعه به استان‌های دیگر صادر شده است.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.