استاندار فارس با اشاره به کاهش نرخ بیکاری استان در بهار 98 و 97 از 8.9 به حدود 7 و رتبه دوم استان در این زمینه گفت: به نظر می رسد فعالیت های مثبتی تاکنون انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در جریان افتتاح کارخانه گل پونه، عنوان کرد: با توجه اینکه سال 98 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده است مدیریت ارشد استان توجه به مسائل و مشکلات واحد های تولیدی و تشویق به ادامه فعالیت آنها را با جدیت در دستورکار قرار داده است.

وی با بیان اینکه کارخانه گل پونه فعالیت خوبی را آغاز کرده است، افزود: امروز به مجموعه ای سر زدیم که فعالیت آن تکمیل کننده زنجیره تولید محصولات کشاورزی به ویژه سبزیجات است که با سرمایه گذاری حدود 9 میلیارد تومان راه اندازی شده است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه نیمی از سرمایه مذکور با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه تامین شده است، از اشتغال 130 نفر در این کارخانه خبر داد و تاکید کرد: بی تردید چنین واحد هایی که تولید را به سمت بهینه شدن پیش برده و سود آوری و بازار فروش داخلی و خارجی دارند باید مورد حکایت قرار گیرند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اهمیت بازدید از واحدهای تولید و  بررسی مشکلات و مسائل آنها، اظهار کرد: شنیدن مسائل و مشکلات صنعتگران سبب خواهد شد در کارگروه های رفع موانع تولید و جذب سرمایه گذاری به رفع این مشکلات پرداخته و شاهد حرکت مثبت استان در راستای رونق تولید باشیم.

 دکتر رحیمی عنوان کرد: سیاست کلی مدیریت ارشد استان فارس بر این است که کارخانه ها و واحدهای تولید فعال به ظرفیت اسمی خود رسیده و واحد های نیمه تعطیل نیز به چرخه تولید بازگردند.

وی درباره واحد های تولیدی تعطیل یا تملک شده از سوی بانک ها نیز گفت: تلاش می کنیم این واحد ها مجددا در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرند.

استاندار فارس یادآور شد: توجه به تشویق سرمایه گذاران و ایجاد تسهیلات در راستای ایجاد واحدهای تولیدی جدید نیز در دستور کار قرار دارد.

رحیمی ابراز امیدواری کرد با تلاش بخش خصوصی و همکاری دستگاه های اجرایی شاهد رونق هر چه بیشتر تولید در استان فارس باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.