' اکبر بهنام جو از اولین روزهای حضور در استان اردبیل بر ضرورت تدوین برنامه توسعه استان و تکمیل سند آمایش استانی تاکید داشت.
وی معتقد است که برای پیشرفت بیشتر و توسعه بهتر استان باید با شناخت دقیق وضعیت موجود، برای تمام روزهای کاری استان برنامه عملیاتی تدوین شود تا بتوان موجبات بهبود امور و رشد متوازن استان را محقق نمود.
تیم اقتصادی استان در راستای عمل به دستور استاندار محترم در خصوص لزوم تدوین برنامه های عملیاتی دقیق و کارشناسی و حرکت همه دستگاه های اجرائی استان طبق برنامه، گام های اساسی و عملیاتی قابل تاملی برداشته است.
طبق اعلام معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری دستگاه های متولی مکلف شده اند تا نسبت به تهیه برش استانی برنامه ششم توسعه ظرف سال جاری، اقدام نمایند
بهمن حسین زاده همچنین از نهایی شدن تدوین سند اردبیل 1400 خبر داده و اعلام نموده است:
برای تدوین این برنامه عملیاتی که کار اجرایی آن از دی ماه سال 96 آغاز و در اردیبهشت ماه سال جاری به پایان رسیده است 240 جلسه کارشناسی با مشارکت بیش از 200 نفر کارشناس و متخصص برنامه ریزی از 58 دستگاه اجرایی استان برگزار گردید.
برنامه اردبیل 1400 با رعایت الزامات اسناد بالادستی مانند سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون برنامه ششم و آمایش سرزمینی تنظیم شده است.
در این برنامه تکالیف هر کدام از دستگاه های اجرائی استان به صورت واقعی و با جهت گیری آرمان خواهانه پیش بینی شده است.
تدوین سند اردبیل 1400 علاوه بر اینکه تکالیف عملیاتی دستگاه های اجرایی استان برای چهار سال پیش رو را فراهم آورده است بلکه ابزار مناسبی برای ارزیابی عملکردها و یافتن راهکارهای بیشتر برای توسعه بهتر استان را نیز به همراه خواهد داشت.
برجسته ترین مزیت این سند توجه ویژه به سیاست های اقتصاد مقاومتی و اتکا بر توانمندی های بخش خصوصی و جذب و حمایت از سرمایه گذاری های غیر دولتی است.
از دیگر نکات قوت این سند توسعه ای پرداختن به تکالیف بخش های اقتصادی و عمرانی استان برای ایجاد اشتغال پایدار و افزایش سطح درآمد عمومی استان است.
بر اساس تکالیف این برنامه که عملیاتی بودن آن به تایید تمام دستگاه های اجرایی استان رسیده است سالانه حداقل 20000 فرصت شغلی جدید در استان اردبیل ایجاد شده و در سال 1400 میانگین درآمد عمومی این استان از متوسط کشوری بیشتر خواهد شد.
وی با اذعان به این نکته که این برنامه بر اساس ظرفیت ها و قابلیت های استان تدوین شده است اظهار داشت: آرمان خواهانه بودن این سند موجب تحرک بخشی به دستگاه های اجرایی و ارتقاء بهره وری و شکل گیری اقتصادی توانمند، درون زا و برون نگر در حوزه های مختلف خواهد شد.
بهمن حسین زاده در رسانه های عمومی و فضای مجازی از همه فرهیختگان و فعالان عرصه های مختلف فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی سیاسی خواسته است با نگاهی عالمانه و آرمان خواهانه نظرات خود در خصوص این سند ارائه نموده و بیان نمایند که 'اردبیل 1400 مطلوب' از دیدگاه و در نظر آنها باید چگونه استانی باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل از همه نخبگان، کارشناسان، صاحب نظران، صاحبان ایده، اصحاب رسانه خواسته است تا با ارائه پیشنهادات و انتقادات کارشناسانه خود مجموعه مدیریت استان را در راستای تحقق کامل این برنامه یاری نمایند'.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.