استاندار هرمزگان گفت: استان هرمزگان داراى فرهنگ هاى غنى سنتى است و توجه به آن ها ضرورى است.با تکیه بر مردم که درطول تاریخ، فرهنگ خود را حفظ کرده اند و هیچ یک از آن‌ها در تعارض با فرهنگ انقلابی نیست می‌توان توسعه فرهنگی را به درستی رقم زد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، فریدون همتی صبح امروز در جلسه فرهنگ عمومی استان هرمزگان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: شوراى فرهنگ عمومى باید به سمتى پیش برود که وضع موجود جامعه را شناخته، ارزیابى و فرصت ها و تهدیدات را شناسایى کند و با تاکید بر ظرفیت فرهنگى استان هرمزگان تصمیمات اتخاذ شود.

وی افزود: پدیده‌های جدید که امروز همه جامعه را درگیر کرده باید برای آن برنامه‌ریزی کرد که یکی از آن‌ها بخش فضای مجازی است.

همتی بیان کرد: جامعه به طور مداوم به آموزش فرهنگ عمومی نیاز دارد همان طور که ما دائما نیاز به آموزش داریم.

وی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی باید قدرت هماهنگ کردن متناسب با ظرفیت‌های مردم را داشته باشد چنان چه ما امروز سازمان‌های فرهنگی کم نداریم و باید همه ظرفیت‌ها پای کار آورده شود و اگر این سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی راهبری شوند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: گاهی در یک نقطه مسئله ای به وجود آمده که مسئله مهمی است اما انتشار آن هم نشر منکر است، مانند فیلم های پخش شده در فضای مجازی از جزیره هرمز.

همتی اظهارکرد: باید از ظرفیت عظیم مردمی موجود در هرمزگان به نحو احسن استفاده کرد.

وی در پایان گفت: جامعه همواره نیازمند آموزش و یادگیرى است و بنابراین اعضاى این شورا باید قدرت هماهنگى داشته و با شناخت وضع موجود و متناسب با ظرفیت مردم تصمیمات مورد نیاز را بگیرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.