استاندار هرمزگان روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: با تکیه بر این ظرفیت های مهم فرهنگی با پشتوانه مردمی می توان اقدامات اساسی در این حوزه انجام داد.

فریدون همتی افزود: هرمزگان همچنین مستعد در حوزه گردشگری است و برای جذب ۱۰ میلیون گردشگر در این استان برنامه‌ ریزی لازم صورت گرفته که توجه همگان باید به این مقوله مهم معطوف باشد.

استاندار هرمزگان یادآورشد: مردم هرمزگان سال‌هاست با وحدت و همدلی در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیز دارند که نقش علمای شیعه و اهل سنت استان در انسجام و همگرایی مردم بسیار موثر بوده است.

همتی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی باید ،وضعیت موجود جامعه را به خوبی شناسایی کند و در راستای هدایت جامعه به مسیر درست فرهنگی اقدام کند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد هماهنگی در حوزه فرهنگ، اظهارداشت: ایجاد هم افزایی بین نهادها و دستگاه های مختلف فرهنگی از جمله اقداماتی است که شورای فرهنگ عمومی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد.

استاندار هرمزگان همچنین در مواجهه با پدیده های جدید در حوزه فرهنگی از جمله فضای مجازی گفت: باید طراحی و برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد و آموزش‌های عمومی در این حوزه  به طور منظم ارائه شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: براساس پایش ها در حوزه اخلاق ایرانی اسلامی شرایط خوبی داشته به گونه ای که در حوزه مناسک و باورهای پایه دینی شرایط مناسب و قابل اعتمادی است ولی در مباحثی همچون صداقت، امانت داری، وجدان کاری و مانند این ها به تلاش افزون تری نیاز است.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.