به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسینعلی سعدی ظهر دوشنبه در مراسم بزرگداشت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گنبدکاووس افزود: توجه به این دو حوزه مهم از ضروریات امروز امت اسلامی است.
وی افزود: امروز استکبار جهانی تلاش دارد با تبلیغ اسلام تروریستی و لیبرالیستی که هر دو از اسلام ناب محمدی (ص) فاصله و با آن زاویه دارند، بین امت و فرق پنجگانه اسلامی اختلاف ایجاد نمایند.
حجت الاسلام سعدی اضافه کرد: امروز قهر امت اسلامی مدیریت نشده و بر این اساس شاهدیم که آل سعود در کنار رژیم غاصب اسرائیل ایستاده و به جای مقابله با استکبار، بمب بر سر مردم مسلمان یمن می ریزد.
وی با بیان اینکه استکبار جهانی به هیچ وجه به فکر منافع امت اسلام نیست، تصریح کرد: تجربه های تاریخی ثابت کرده که هر کجا مسلمانان در برابر استکبار جهانی سر خم کردند، منافع شان به خطر افتاده است.
این کارشناس مذهبی با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت علمی و تاثیرگذار این امام همام، گفت: درسایه تلاش های مجاهدانه امام صادق (ع) و تربیت عالمان دینی، مکتب اسلام احیا و اندیشه نبوی تبیین و تثبیت شد.
حجت الاسلام سعدی تبیین عالمانه حقایق دین را از نیازهای امروز جامعه دانست و افزود: برگزاری کرسی های آزاداندیشی در جامعه بویژه در دانشگاه ها و پاسخ به شبهات جوانان می تواند به تبیین عالمانه حقایق دین کمک کند.
وی اضافه کرد: عصر امروز عصر فضای مجازی و توسعه ارتباطات است و باید با برپایی کرسی های عالمانه و پاسخ های منطقی به پرسشگری نسل جوان، به تبیین حقایق دین در جامعه کمک کرد.
حجت الاسلام سعدی همچنین با اشاره به وجود وحدت و زندگی مسالمت آمیز در بین اقوام و مذاهب اسلامی گنبدکاووس، گفت: وحدت توصیه بزرگان مذاهب خمسه امت اسلام است که آن را در مکتب امام صادق (ع) که همان مکتب نبی مکرم اسلام (ص) است، آموخته اند.
وی تصریح کرد: مقوله وحدت و اتحاد امت اسلامی برای مقابله و مبارزه با ظالم به اندازه ای مهم است که امام صادق (ع) به شیعیان توصیه فرمودند که در نمازهای جماعت اهل سنت شرکت نمایند.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم که درمسجد قائمیه گنبدکاووس برگزار شد، فرماندار ویژه، امام جمعه و برخی مسئولان و جمع کثیری از مردم این شهرستان حضور داشتند.
آیین های عزاداری حضرت امام جعفر صادق (ع)، شب گذشته نیز در مساجد و حسینیه های گنبدکاووس برگزار شد و عصر امروز نیز مراسم دسته روی هیات های عزاداری برگزار می شود.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.