به گزارش ایرنا، آرش رضایی عصر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تهیه طرح هادی شهری برای این شهر به دلیل همجواری شهر کوهستک با سواحل دریای عمان و حوزه مکران، توسط دفتر فنی استانداری به مشاور ذی صلاح ارسال شد و پس از نشست های متعدد کمیته کارشناسی و تایید طرح در نشست کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی در نشست شورای برنامه ریزی اردیبهشت ماه امسال مطرح و به تصویب رسید.
وی ادامه داد: برنامه ریزی های طرح هادی شهرکوهستک براساس طرح های فرادست و تکیه بر مطالعات طرح ویژه مکران و تاکید بر نقش و عملکرد گردشگری در منطقه مطرح بوده لذا تصویب این طرح در آینده می تواند در اجرای برنامه های توسعه و رشد این شهر و سکونتگاههای اطراف نقش مهمی داشته باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان ابراز داشت: این طرح ها که به عنوان مکانیزم ایجاد تعادل در توسعه شهری و در جهت ایجاد نظم و انضباط فضایی و کالبدی تهیه می شود، پایه و اساس اجرای تمامی طرح های عمرانی و برنامه های توسعه فیزیکی در تمامی ابعاد سکونت، فعالیت در حیطه محدوده و حریم شهری خواهد بود.
رضایی گفت: جمعیت شهر کوهستک در سال 95 به عنوان سال پایه برابر 3هزار و 66 نفر بوده که با احتساب نرخ رشد پیشنهادی 3.4 صدم درصد جمعیت پیشنهادی برای افق سال 1405 برابر 7004 نفر درنظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد: همچنین مساحت محدوده شهر 327 هکتار پیش بینی شده و مساحت یکهزارو 440 هکتار معادل 4.4 برابر محدوده به عنوان حریم شهر درنظر گرفته شده است.
شهر کوهستک از شهرهای زیر 25 هزار نفری استان در شهرستان سیریک است.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.