به گزارش ایرنا، مهدی رضایی روز چهارشنبه در دیدار با مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر اظهار داشت: در شرایط تحریم باید از همه فرصت ها و ظرفیت ها برای رشد و توسعه بیشتر اقتصاد استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: همکاری متقابل بندر و گمرک باعث افزایش سرعت عمل، دقت، سلامت و رونق فعالیت‌های تجاری و اقتصادی در بنادر کشور می‌شود.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر وبنادر شرق هرمزگان نیز دراین دیدار بر لزوم همراهی وهمگرایی بندر و گمرک برای رونق بخشی به بنادر کوچک در سواحل شرق هرمزگان تاکید کرد.
حمیدرضا محمد حسینی تصریح کرد: توسعه، تجهیز و برنامه‌ ریزی مناسب جهت رونق بخشیدن به بندرهای کوچک در راستای افزایش رونق تولید در کشور رویکرد مهم سازمان بنادر و دریانوردی است..
وی بر لزوم همکاری مقابل بندر و گمرک برای افزایش زیرساخت ‌های بندر شهید باهنر در راستای افزایش ظرفیت برای پشتیبانی از صادرات و ترانزیت در کشور تاکید کرد.
محمدحسینی با اشاره به اقدام های توسعه‌ ای سازمان بنادر در بندر جاسک گفت: توسعه این بندر مهم سواحل مکران گامی تاثیرگذار در رونق بخشی به معیشت ساحل نشینان منطقه شرق هرمزگان است.
براساس اطلاعات منتشر شده، بنادر هرمزگان سهم 98‌ درصدی در ترابری مسافران دریایی،81‌ درصدی در عملیات کانتینری، 60‌ درصدی در جابجایی کالاهای غیرنفتی و 40‌ درصدی در تخلیه و بارگیری فرآورده‌ های نفتی در سطح کل بنادر کشور را به خود اختصاص داده است.
بنادر شهید باهنر، شهید حقانی، هرمز، تیاب، سیریک و جاسک در زیرمجموعه اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان قرار دارند که عمده فعالیت‌های تجاری از طریق بنادر شهید باهنر، تیاب و جاسک صورت می‌گیرد.
بندر شهید باهنر از بنادر چند منظوره قدیمی استان هرمزگان و سومین بندر ترانزیتی کشور است.
موقعیت ممتاز جغرافیایی در دسترسی به آب های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به راه های بین المللی، نزدیکی به منطقه آزاد قشم، جزیره ها و بندرهای تجاری خلیج فارس این بندر را به پایگاهی استراتژیک و منحصر به فرد پس از مجتمع بندری شهید رجایی تبدیل کرده است.
ویژگی خاص این بندر، برخورداری از آبخور 12 متر در زمان جزر کامل بوده که پس از بندرهای شهید رجایی و امام خمینی (ره)، بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور داراست.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.