به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان اظهار داشت: این گوشت ها هم اکنون درکانتینر های یخچالدار در بندر شهید رجایی نگهداری می شود.
'طبق گفته مدیرکل اموال تملیکی هرمزگان هم اکنون 88 کانتینر ازگوشت های یاد شده دراختیار این اداره قرار دارد'.
استاندار هرمزگان ادامه داد: دستور ترخیص و توزیع کانتینرهای گوشت به پشتیبانی امور دام و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان داده شده است.
همتی تصریح کرد: در پی این اقدام روز گذشته سازمان مرکزی یکی از اداره ها برای جلوگیری از توزیع گوشت در استان خواستار میزان نیاز استان شد.
رییس شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان اضافه کرد: البته این عده استدلال هایی مانند پرداخت نشدن ارز به شرکت خارجی را عنوان می کردند که همه آنها توجیه بود.
استاندار هرمزگان خاطر اضافه کرد: اداره های مانند استاندارد، غذا و دارو، گمرک، بنادر و دریانوردی و سایر توجه کنند، گاهی مصلحتی در استان ایجاب می کند که تصمیمی گرفته شود و مدیران باید با مدیریت عالی استان هماهنگ باشند، اگر مدیر با سازمان مرکزی خود کار می کند دیگر به اینجا مراجعه نکند.
استاندار هرمزگان یاد آور شد: سلامت و نشاط استان برای ما اهمیت فراوانی دارد و اگر تصمیمی گرفتم مسوولیت آنرا می پذیرم.
همتی خاطر نشان کرد: مدیر ناهماهنگ جایگاه خود را از دست می دهد که برای رفع این ناهماهنگی اقدام می کنم، هرمزگان به مدیر شجاع و خلاق نیاز دارد.
رییس شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان خاطر نشان کرد: باید در کنار هم صلاح و مصلحت استان را دنبال کنیم و به اندازه مسوولیت خود مسوولیت پذیر باشیم.
همتی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تعطیلی های پایان سال و نوروز 98 پرداخت و گفت: فرمانداران و مدیران در حالت آماده باش هستند و باید بر همه مسایل زیر مجموعه خود اشراف و نظارت داشته باشند.
وی ادامه داد: هر اندازه آمادگی برای پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی بیشتر باشد بر میزان حضور آنان در هرمزگان می افزاید و این اشتغال بیشتری برای جامعه محلی ایجاد می شود.
رییس شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان بیان داشت: هرمزگان در جذب گردشگر داخلی می تواند با استان هایی که اکنون قطب گردشگری کشور هستند رقابت کند و تبدیل به قطب گردشگری جنوب ایران شود.

*** افزایش سهم هرمزگان از عوارض آلایندگی پارس جنوبی
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان هم گفت: با پیگیری های صورت گرفته برای دریافت عوارض آلایندگی پارس جنوبی، بنا شده 35 درصد از این عوارض در اختیار هرمزگان قرار گیرد که در گذشته حدود 20 درصد بود.
صالح دریانورد ادامه داد: البته به طور طبیعی با نصب فیلترهایی این آلایندگی کاهش یافته و وزارت نفت در پی رساندن میزان آلایندگی ها به کمترین میزان خود است ولی تا آن زمان باید عوارض آلایندگی را بپردازد.
دریانورد یاد آور شد: این عوارض باید صرف انجام طرح هایی در راستای محافظت از جمعیتی که در معرض آلایندگی قرار دارند شود.
وی ادامه داد: هرمزگان در 11 ماه گذشته حدود 26 هزار و 200 میلیارد ریال درآمد وصول کرده در حالی که مصوب 11 ماهه آن 25 هزار و 500 میلیارد ریال است، بدین ترتیب این استان 700 میلیارد ریال مازاد درآمد مصوب داشته است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان اظهار داشت : بر اساس قانون بودجه این استان در سال جاری باید 27 هزار و 900 میلیارد ریال درآمد وصول کند.
دریانورد خاطر نشان کرد: بر اساس ماده 26 قانون برنامه ششم توسعه این مازاد درآمد مصوب باید بین استان هایی که در وصول آن نقش دارند تقسیم شود که مقرر شد بخشی از مازاد بودجه درآمد در اختیار استان قرار گیرد.
همچنین در شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان الحاق روستای لشتقان به شهر خمیر تصویب شد.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.