به گزارش ایرنا نیره پیروزبخت روز یکشنبه در آئین گرامیداشت روز جهانی استاندارد در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان افزود: استاندارد نظم مبتنی بر قائده است و متعلق به پدیده و حوزه ای خاص نیست و در همه حوزه های زندگی بشر جاری و ساری است.
وی بیان کرد: بحث استاندارد در 20 سال پیش تنها به کالاها و خدمات ختم می شد ولی در حال حاضر با سیر تحول استاندارد از این مسئله گذر کرده و حتی به شهربازی ها، مهدکودک ها و تله کابین هاو اسانسورها وارد و درحال گذر است و به سمت فرآیندها پیش می رود.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: پس از جنگ جهانی دوم 2 کشور آسیب دیده آلمان و ژاپن به دنبال ایجاد نظم در صنایع خود جهت غلبه بر ضایعات ناشی از جنگ بودند و در نهایت کشورهای آلمان،ژاپن و انگلیس موفق به ایجاد سازمان بین المللی استاندارد شدند.
وی اظهار کرد: استاندارد سازی به دور از حرکت جزیره ای است و افراد جامعه زنجیروار به همدیگر متصل هستند و در حمایت از حقوق مصرف کنندگان و سلامت و ایمنی باید تلاش کرد.
پیروزبخت بر لزوم تعامل دستگاه های اجرایی جهت رفع مشکلات در راستای استاندارد سازی تاکید کرد و گفت: از مزرعه تا غذای مردم و ساختمان ها و شهرها و همه مولفه های زندگی یک انسان در جهان هستی باید با استاندارد عجین باشد و همکاری ها همه جانبه انجام شود.
وی ادامه داد: محیط زیست و بحران کم آبی و بی آبی به همه مردم جهان مربوط است و پاکی هوای یک کشور افتخار نیست و همه جهانیان باید زیر پرچم استاندارد دارای نظم و قائده باشند.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید به جایگاه استاندارد به صورت ویژه نگاه شده است و انتظارات و مطالبات مردم و حاکمیت از استاندارد افزایش یافته است.
وی بیان کرد: در سال های اخیرسازمان استاندارد به حوزه خدمات و فعالیت های صنعتی ،موادغذایی خودرو، مصالح ساختمانی و حتی مباحث جدید حلال وارد شده است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به ظرفیت های گردشگری لرستان اشاره کرد و گفت: باید این جاذبه ها تبدیل به قطب گردشگری در راستای گردشگری حلال تبدیل شود.
وی ادامه داد : 2 هزار میلیارد دلار میزان تجارت جهانی حلال است که سهم کشور ایران در این زمینه بسیار کم است، در شرایطی که استاندارد غذایی حلال در موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی با نظر حداکثری ایران به عنوان یک کشور شیعه تدوین شده است.
وی اضافه کرد: در حوزه های مدیریت کیفیت، زیست محیطی، انرژی و ایمنی مواد غذایی سازمان استاندارد وارد مجمع بین المللی تایید صلاحیت شده است و در 70 کشور گواهینامه های استاندارد ایران پذیرفته می شود.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران همچنین گفت: در حوزه های استانی نیز اقدامات همه جانبه مطلوبی رخ داده و در بند 24 سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغیه مقام معظم رهبری توسعه پوشش استاندارد به همه محصولات و ترویج آن برش های استانی تصویب شده است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به موفقیت این سازمان در بحث برون سپاری و اجرای سیاست های اصل 44 اشاره کرد و گفت: در این سازمان سه هزار و 500 کارشناس فعالیت دارد و 100 هزار نفر نیز بیرون از سازمان استاندارد با این سازمان همکاری دارند.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.