به گزارش ایرنا، محمدعلی سلیمی شامگاه سه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: طرح کارورزی از تیرماه سال گذشته در استان هرمزگان در حال اجراست و در حال حاضر یک هزار و 520 دانش آموخته استان برای دوره آموزش کارورزی انتخاب و مشغول به فعالیت هستند.
وی افزود: دانش آموختگان دانشگاه ها در تمام رشته های تحصیلی در گروه سنی 25 تا 33 سال می توانند کارورز شوند.
سلیمی خاطر نشان کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی و خدماتی به ازای هرسه نفر شاغل بیمه شده مجاز به پذیرش یک نفر کارورز هستند.
این مقام مسئول اظهار کرد: نهاد سازی و دستیابی به اشتغال شایسته یکی از اولویت های مهم طرح کارورزی است و سیاست ‌گذاری و مدیریت بهینه بازار کار و توسعه کارآفرینی می تواند در توانمندسازی و بسترسازی در این زمینه موثر باشد.
سلیمی ابراز داشت: با توجه به معافیت های بیمه ای که در این طرح در نظر گرفته شده، بخش های تولیدی و کارگاهی و اصناف می توانند با بهره مندی از مزایای این طرح، در جذب نیروی کار گام بردارند.
وی خاطرنشان کرد: در طرح کارورزی دانش آموختگان بیکار دانشگاه های هرمزگان پس از نام نویسی در سایت karvarzi.mcls.gov.irk می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا، درسال 78 « طرح کارورزی دانش آموختگان جوان دانشگاهی» با هدف افزایش مهارت آموزی دانش آموختگان دانشگاهی و تسهیل جذب در بازار کار کشور در وزارت صنایع و معادن و وزارت راه و ترابری وقت پیشنهاد و در سال های 86 و 87 نیز مورد اجرا قرار گرفت اما اجرای این طرح با موفقیت رو به رو نشد.
دولت تدبیر و امید که یکی از وعده ها و شعارهای اصلی خود را رفع مشکل بیکاری در جامعه قرار داد برای حل بخشی از این مشکل، طرح کارورزی را که در دولت های گذشته با شکست مواجه شده بود مجدد احیا و در دستور کار قرار داد.
در دولت یازدهم در سال 95 اجرای این طرح برای سال 96 در نشست شورای عالی اشتغال به تصویب رسید و بر پایه ماده 71 قانون برنامه ششم توسعه، در سال جدید برنامه اجرای آن آغاز شد.
طرح کارورزی در واقع برای افزایش اشتغال مصوب شده تا برپایه آن دانش آموختگان دانشگاه ها به مدت 6 ماه تا یک ‌سال با توافق کارفرما در بنگاه‌ها، دوره کارورزی را به خوبی بیاموزند و کارورزان در این طرح زیر پوشش بیمه حوادث قرار ‌گیرند و یک سوم حداقل دستمزد به آنها پرداخت شود.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.