به گزارش ایرنا، هر چند زنان زیادی به لحاظ فضایل اخلاقی وانسانی و نقش آفرینی در جهان بشریت در طول تاریخ خوش درخشیدند اما هیچ زنی به پای حضرت زهرای مرضیه(س) نرسیده است، چرا که ایشان با عمر کوتاه خود، آثار و برکات زیادی را برای همه زمان ها به یادگار گذاشت.
امروز شاهد هستیم که بقای اسلام توسط فاطمه زهرا (س) و فرزندان ایشان رقم خورده است و آیات و روایات و سوره های قرآنی بویژه سوره کوثر گواه عظمت این بانوی بی نظیر اسلام را می رساند.

** حضرت زهرا (س) الگویی برای زنان و مردان جهان
مسوولان و مدیران هرمزگان نیز با تبریک بیستم جمادی الثانی سالروز میلادت حضرت زهرا (س) و روز زن بیان داشت: این بانوی بزرگوار، الگویی کامل برای زن و مرد جهان است.
این عده بیان داشتند: زنان مسلمان بویژه ایران اسلامی نیز باید با تبعیت از حضرت زهرای مرضیه (س) در رابطه با حجاب و عفاف و دفاع از ولایت فقیه همیشه در صحنه باشند و گوش به فرمان رهبرفرزانه انقلاب باشند.
آنها افزودند: زهرای مرضیه (س) این بزرگ بانوی اسلام، نمونه بارز ایستادگی در برابر ظلم و دفاع از آرمان های حق و حقیقت است که ضرورت دارد در راه ترویج آموزه های اخلاقی و تربیتی ایشان در جامعه تلاش شود.

**حضرت زهرا (س) محور وحدت امت اسلام است
معاون بازرسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تبریک ولادت حضرت زهرا و روز زن در جشن میلاد این بانوی بزرگوار که در بندرخمیر هرمزگان برگزار شد، گفت: حضرت زهرا (س) محور وحدت امت اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین سید یدالله شیرمردی افزود: شخصیت حضرت زهرا (س) نه تنها نقطه وصل میان امامت و نبوت است بلکه نقطه اتصال میان جهان اسلام و بین تمام مذاهب اسلامی است.
وی بیان داشت: بارزترین خصوصیت اخلاقی حضرت زهرا (س) دفاع از ولایت و ولایت مداری است.
این مسوول اظهارداشت: حضرت زهرا (س) بهترین انسان و الگو برای زنان و مردان است اما به علت شاخص های جنسیتی که یک مادر، همسر و دختری نمونه برای پیامبراکرم (ص) بودند، می تواند برای جنس زنان الگویی فاخر باشند.:
شیرمردی تاکید کرد: در جامعه امروز که نظام سرمایه داری غرب با تهاجم فرهنگی خود سعی دارد الگویی مبتذل و غیر انسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند، پرداخت به ابعاد گوناگون شخصیتی آن حضرت می تواند الگوی عملی مناسبی برای جامعه شیعی باشد.
وی با تاکید بر نقش بانوی بزرگ اسلام در شناخت چهره نفاق جامعه تصریح کرد: زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) مملو از آموزه های دینی و قرآنی است که هرانسانی از آن الگو برداری کند سعادت دنیا نصیب او می شود.
این مسوول یادآورشد: حضرت فاطمه (س) به عنوان مادری عفیف و پاکدامن در تربیت فرزندان و نسل ها بسیار موفق بودند که روحیه و اطاعت از خداوند و بنده صالح بودن را از خود به ارمغان گذاشتند.

**حضرت فاطمه الگوی کامل یک زن مسلمان است
استاندار هرمزگان گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) چه در بعد خانوادگی و چه در بعد زندگی اجتماعی، الگوی کامل یک زن مسلمان و برترین زنان عالم است و ضرورت دارد که در راه ترویج آموزه های اخلاقی و تربیتی ایشان در جامعه بکوشیم.
فریدون همتی با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) افزود: 20 جمادی الثانی سالروز ولادت حضرت زهرا (س) به عنوان روز مادر و آغاز هفته بزرگداشت مقام زن نامگذاری شده تا زنان همواره این بانوی بزرگوار را به عنوان الگو و چراغ راه خود قرار دهند.
وی بیان داشت: زنان و مادران بزرگوار ایران اسلامی همواره ارادت خود به حضرت زهرای مرضیه (س) را به منصه ظهور رسانده اند که نمونه بارز آن را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: زنان ما با توسل به این بانوی بزرگوار، فرزندان خود را روانه جبهه های نبرد حق علیه باطل کردند و خود نیز نقش مهمی در این دوران مقدس داشتند.
وی گفت: زن وظیفه مهم مادر بودن و تربیت فرزندان در خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه را بر عهده دارد و مادران بزرگوار می توانند با تمسک به سیره حضرت زهرا (س) در ساختن جامعه ای سعادتمند نقش اساسی ایفا نمایند.

**مادران، رهبران فکری و عاطفی جامعه هستند
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان نیز گفت: مادران، رهبران فکری و عاطفی جامعه هستند که سرمایه های ارزشمند انسانی را با الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا (س) در خانواده به بالندگی و شکوفایی می رسانند.
نازنین شیبانی تزرجی با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن افزود: میلاد درخشان حضرت فاطمه زهرا (س)، یادآور اهمیت و ضرورت توجه به آموزه های اخلاقی و منش فردی و اجتماعی آن بانوی بزرگوار و جایگاه رفیع والای زن و مادر در فرهنگ اسلامی است.
وی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان معجزه قرن، بستر فعالیت زن را فراهم کرد تا بانوان ایرانی با حضور فعال و سرزنده درعرصه های گوناگون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نقش مهمی در اهداف بزرگ نظام داشته باشند.

**زنان در جامعه نقش سازنده و کلیدی دارند
رییس اداره تبلیغات اسلامی سیریک نیز گفت: زنان از ویژگی¬ های منحصر بفردی در جامعه برخوردار بوده و نقش سازنده و کلیدی دارند.
حجت الاسلام جعفری افزود: بر اساس آموزه ¬های دینی اسلام، زن جایگاهی رفیع در نظام هستی دارد و از دامن زن مرد به معراج می رود.
وی بیان داشت: خداوند از حضرت فاطمة زهرا(س)، حضرت مریم، آسیه و مادر حضرت موسی (س) به بزرگی یاد کرده است چرا که از جایگاه والایی برخوردار بودند.
این مسوول ادامه داد: در قرآن کریم ویژگی های منحصر به فردی برای زنان ذکر شده است که زن و تکثیر نسل آدمیان، زن و ایجاد آرامش خانه و خانواده و زن و مقام والای مادری از مهم ترین این ویژگی هاست.
وی گفت: در نظام فکری دین اسلام، زن جایگاهی بلند مرتبه و مسوولیت های بزرگی برعهده دارد، که اگر در جایگاه اصلی خود که همگام با ساختمان وجودی اوست، قرار گیرد، بسیاری از مشکلات خانواده و اجتماع حل می شود.
رییس اداره تبلیغات اسلامی سیریک اظهارداشت: اما اگر زنان از این جایگاه جدا شوند در قربانگاه شهوت پرستان مرفه و در پوششی زیبا بنام آزادی، قربانی می ¬شوند.
وی در مقایسه مقام زن در قبل و بعد از ظهور اسلام گفت: در شبه جزیره ی عرب، زن مایه ی ننگ خانواده بوده و حق دفاع از خود را نداشت اما با ظهور دین مقدس اسلام و تولد حضرت زهرا (س) زن جایگاه رفیعی پیدا کرده است .

**حضرت زهرا (س) الگوی عالم بشریت است
مسوول قرآنی تبلیغات اسلامی بندرلنگه نیز حضرت فاطمه زهرا (س) را بهترین الگوی علمی و اخلاقی در جامعه یاد کرد.
حجت الاسلام علی خلیفاوی در مراسم جشنی که به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) در این شهرستان برگزار شد، افزود: حضرت فاطمه (س) حجت خدا و واسطه فیض آفرینش همه فضائل انسانی است و به فرموده پیامبر اکرم (ص) خداوند غضب و رضایت خود را در غضب و رضایت حضرت زهرا (س) قرار داده است.
وی بیان داشت: این امر نشان از مقام و جایگاه ویژه حضرت زهرا (س) نزد خداوند است، زیرا نهایت تلاش سایر انسان‌ ها این بوده که خداوند را خشمگین نکنند.
این مسوول قرانی در بندرلنگه ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) حمایت از ولایت و امامت را به همه یاد دادند زیرا امامت از اصول اعتقادی شیعه است، بنابراین بزرگداشت ایام فاطمیه یک مساله اعتقادی است.
خلیفاوی عنوان کرد: ما در کشور اسلامی زندگی می کنیم که باید در راستای معرفی کردن حضرت فاطمه زهرا (س) به جهانیان گام های بلندی برداریم تا ایشان به‌ عنوان یک اسوه به همه ملت های دنیا معرفی شوند.
وی گفت: شناخت زندگی حضرت فاطمه (س) و عمل به آن، جامعه را از بسیاری ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی به دور نگه داشته و بهترین خط مشی در زندگی زنان است.
وی تصریح کرد: این بانوی پاکدامن زندگی ساده ای داشت که باید الگوی جامعه اسلامی باشد.

**زنان و دختران امروز باید از حضرت زهرا (س) درس بگیرند
رییس اداره تبلیغات اسلامی میناب گفت: زنان و دختران جوامع امروزی باید از شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا (س) درس بگیرند و با حفظ حجاب و عفاف در جامعه حضور پیدا کنند.
حجت الاسلام محمد بنی خزاعی با بیان این که در قرآن کریم سوره کوثر در شان حضرت زهرا (س) نازل شده است، افزود: این نشان می دهد که حضرت فاطمه (س) دارای شخصیت و جایگاه والایی است.
وی بیان داشت: حجاب و عفاف حضرت فاطمه (س) نه تنها از موقعیت اجتماعی و حضور ایشان در عرصه های سیاسی نکاسته، بلکه ایشان با جدیت تمام به رسالت خویش ادامه داد و از دایره قوانین اسلامی خارج نشد.
بنی خزاعی گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند زنان مسلمان باید در حجاب و عفاف و پوشش خود، حضرت فاطمه زهرا (س) را الگو و سرمشق قرار داده و آداب همسرداری و تربیت فرزند را از ایشان بیاموزند.

** حضرت فاطمه (س) الگویی برای تمامی انسان ‌ها است
رییس اداره تبلیغات اسلامی بشاگرد نیز گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی کاملی است که نه تنها زنان بلکه مردان نیز باید به ایشان اقتدا کنند.
حجت الاسلام پروین افزود: این بانوی بزرگوار در طول زندگی کوتاه خود از شان، منزلت و فضیلتی والا برخوردار بود و در مسیر دفاع از ولایت حرکت کرد.
وی با اشاره به جایگاه والایی زن نزد خداوند گفت: اگر امروز جهان مادی برای رسیدن به جهان معنوی خلق شده، محور خلقت آن زن است.
رییس اداره تبلیغات اسلامی بشاگرد اظهارداشت: سیره حضرت فاطمه (س) از یک سو به جهت انتساب ایشان به عنوان دختر خاتم پیامبران (ص)، همسر امامت و مادر ولایت و از سوی دیگر ویژگی های شخصیتی که در وجود ایشان دیده می‌ شود، ایشان را به عنوان یک الگو مطرح کرده است.
این مسوول اظهارداشت: برای پیاده کردن الگوی رفتاری حضرت فاطمه (س) در عصر کنونی و تربیت نسل جوان باید کار فرهنگی صورت گیرد.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.